Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/128279
Título: 
Auditory evoked potential: a proposal for further evaluation in children with learning disabilities
Autor(es): 
Frizzo, Ana C. F.
Instituição: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1664-1078
Resumo: 
The information presented in this paper demonstrates the author's experience in previews cross-sectional studies conducted in Brazil, in comparison with the current literature. Over the last 10 years, auditory evoked potential (AEP) has been used in children with learning disabilities. This method is critical to analyze the quality of the processing in time and indicates the specific neural demands and circuits of the sensorial and cognitive process in this clinical population. Some studies with children with dyslexia and learning disabilities were shown here to illustrate the use of AEP in this population.
Data de publicação: 
10-Jun-2015
Citação: 
Frontiers In Psychology. Lausanne: Frontiers Research Foundation, v. 6, p. 1-5, 2015.
Duração: 
1-5
Publicador: 
Frontiers Research Foundation
Palavras-chaves: 
  • Auditory evoked potential
  • Learning disabilities
  • P300 event-related potential
  • Middle latency response
  • Dyslexia
Fonte: 
http://journal.frontiersin.org/Article/10.3389/fpsyg.2015.00788/abstract
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/128279
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.