You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132062
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMate, Alexandre Luiz [UNESP]-
dc.contributor.authorSousa, Bob-
dc.date.accessioned2015-12-10T14:23:39Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:24:57Z-
dc.date.available2015-12-10T14:23:39Z-
dc.date.available2016-10-25T21:24:57Z-
dc.date.issued2015-06-11-
dc.identifier.citationSOUSA, Bob. O lugar da fotografia na cena teatral paulistana no século XXI. 2015. 260 p. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Artes, 2015.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/132062-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132062-
dc.description.abstractBy intermediate of the project I performed an investigation about the role of photography and the photographer's vision, inserting myself, in different ways, on the theater presentations of São Paulo's city groups, in distinct spaces: the black box, the street and the hybrid spaces. Thereby, in order to lead the established cut to term, I pursuited gather pressuposed historical and esthetic concerning the image studies and social practice, group practice (in its phenomenal determinant nature: the spectacle), introducing visual documents (photographic support) as potent instrument in the verifiable way of an exterior perspective to their producers. Photography in the passive index of analysis and contrast the desired and the reachable. From the epistemological point of view, the reflection offers the comparison and articulation of the concerning aspects to a certain theory of visuality, identity, memory, territorial locusen
dc.description.abstractPor intermédio do projeto realizei uma investigação sobre o lugar da fotografia e do olhar do fotógrafo, inserindo-me, de modos diferenciados, nas apresentações teatrais de grupos da cidade de São Paulo, em espaços distintos: a caixa preta, a rua e os espaços híbridos. Desse modo, para levar a termo o recorte estabelecido, busquei coligir pressupostos históricos e estéticos concernentes ao estudo da imagem e às práticas sociais, práticas coletivas grupais (em sua natureza fenomenal determinante: o espetáculo), apresentando documentos visuais (suporte fotográfico) como instrumental potente no sentido de verificabilidade de um olhar exterior àquele de seus produtores. Fotografia como índice passível de análise e cotejamento entre o desejado e o alcançado. Do ponto de vista epistemológico, a reflexão intenta o cotejo e articulação de aspectos concernentes à certa teoria da visualidade, identidade, memória, lócus territoriaispt
dc.format.extent260 p.: il.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectTeatro - São Paulo (SP) - Séc. XXIpt
dc.subjectFotografia de artept
dc.subjectRetratospt
dc.subjectFotografospt
dc.subjectTheaterpt
dc.titleO lugar da fotografia na cena teatral paulistana no século XXIpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filehttp://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/10-11-2015/000853371.pdf-
dc.identifier.aleph000853371-
dc.identifier.capes33004013063P4-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.