You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132888
Title: 
Disciplina de História e material didático: uma análise da proposta curricular sobre a escravidão no sistema estadual de São Paulo e no sistema municipal em uma cidade do interior paulista, a partir de 2008
Other Titles: 
Discipline of history and teaching materials : an analysis of the proposed curriculum on slavery in the state system of São Paulo and municipal system in a city in São Paulo State , from 2008
Author(s): 
Castro, Laura Laís de Oliveira
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Não recebi financiamento
Abstract: 
  • O presente trabalho buscou identificar e analisar aspectos do ensino de História, a partir de 2008, na rede de educação estadual de São Paulo, com o material de implementação do currículo básico, e na rede de educação municipal de uma cidade do interior paulista, com o sistema apostilado “Aprende Brasil”, tendo como enfoque a escravidão no Brasil. Além disso, procurou também investigar o porquê da utilização de materiais diferentes do livro didático nas duas redes, bem como analisá-los e compará-los na disciplina de História, especificamente no que diz respeito aos conteúdos referentes ao período de escravidão no Brasil.
  • The following paper intends to identify and analyze aspects of History teaching, since 2008, in the education network of the State of São Paulo, with the implementation of the pedagogical core curriculum materials, as well as the municipal education network of an inner town located in the State of São Paulo. The material analyzed was a booklet learning system bearing the name "Aprende Brasil", the issue checked over on this material regarded the slavery in Brazil. In addition, this research also sought to carry out the reason why of the utilization of different textbooks on History subject in both education network systems and also the comparison of their methodology and contents. The analysis of both textbooks was chiefly concerned about views on the slavery period in Brazil.
Issue Date: 
18-Dec-2015
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação
  • Docência na educação básica
  • Ensino de história
  • Material didático
  • Escravidão no Brasil
  • Primary teaching education
  • Education
  • History teaching
  • Courseware
  • Slavery in Brazil
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/132888
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.