You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCeleste Filho, Macioniro [UNESP]-
dc.contributor.authorCastro, Laura Laís de Oliveira-
dc.date.accessioned2016-01-15T13:47:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:26:48Z-
dc.date.available2016-01-15T13:47:29Z-
dc.date.available2016-10-25T21:26:48Z-
dc.date.issued2015-12-18-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/132888-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132888-
dc.description.abstractO presente trabalho buscou identificar e analisar aspectos do ensino de História, a partir de 2008, na rede de educação estadual de São Paulo, com o material de implementação do currículo básico, e na rede de educação municipal de uma cidade do interior paulista, com o sistema apostilado “Aprende Brasil”, tendo como enfoque a escravidão no Brasil. Além disso, procurou também investigar o porquê da utilização de materiais diferentes do livro didático nas duas redes, bem como analisá-los e compará-los na disciplina de História, especificamente no que diz respeito aos conteúdos referentes ao período de escravidão no Brasil.pt
dc.description.abstractThe following paper intends to identify and analyze aspects of History teaching, since 2008, in the education network of the State of São Paulo, with the implementation of the pedagogical core curriculum materials, as well as the municipal education network of an inner town located in the State of São Paulo. The material analyzed was a booklet learning system bearing the name "Aprende Brasil", the issue checked over on this material regarded the slavery in Brazil. In addition, this research also sought to carry out the reason why of the utilization of different textbooks on History subject in both education network systems and also the comparison of their methodology and contents. The analysis of both textbooks was chiefly concerned about views on the slavery period in Brazil.en
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamento-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectDocência na educação básicapt
dc.subjectEnsino de históriapt
dc.subjectMaterial didáticopt
dc.subjectEscravidão no Brasilpt
dc.subjectPrimary teaching educationen
dc.subjectEducationen
dc.subjectHistory teachingen
dc.subjectCoursewareen
dc.subjectSlavery in Brazilen
dc.titleDisciplina de História e material didático: uma análise da proposta curricular sobre a escravidão no sistema estadual de São Paulo e no sistema municipal em uma cidade do interior paulista, a partir de 2008pt
dc.title.alternativeDiscipline of history and teaching materials : an analysis of the proposed curriculum on slavery in the state system of São Paulo and municipal system in a city in São Paulo State , from 2008en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.aleph000865622pt
dc.identifier.capes33004056091P0-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.