You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132930
Title: 
Contando uma história: ficcionando uma dissertação sobre a relação entre professor e aluno
Other Titles: 
Narrating a story: make a master's thesis about teacher-student interaction
Author(s): 
Paulo, João Pedro Antunes de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • O objetivo deste trabalho é fazer uma Leitura da relação entre professor e aluno a partir das falas de alunos de um curso de Licenciatura em Matemática, a fim de constituir legitimidades que possibilitem ao pesquisador dizer sobre a influência daquela relação na prática docente daqueles alunos. Para atingir este objetivo foram mobilizados como referencial teórico o Modelo dos Campos Semânticos, a escrita em narrativa e a ficção. Apresentando a sua história no decorrer do curso de mestrado o pesquisador tece considerações sobre: a relação entre professor e aluno como uma construção social; o fazer pesquisa como uma prática de descentramento; e, as possibilidades da ficção como uma perspectiva de teorização em Educação Matemática.
  • The purpose of this research is produce a 'Read' of the teacher-student interaction from speech of students of mathematics teacher education courses. This 'Read' aims constitute legitimacy that make possible the researcher speak about influence of this interaction in the teaching practice of those students. To achieve this goal it was mobilized the theoretical foundations of the Model of Semantic Fields, the writing in narrative and the fiction. Presenting a story of your history in the master degree, the researcher weaves considerations about: the teacher-student interaction as a social construction; research like a 'descentramento' pratice (critical awareness about myself and my certainties); and the possibilities of fiction like a perspective of teorization in Mathematics Education.
Issue Date: 
14-Jan-2016
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Modelo dos Campos Semânticos
  • Formação de professores
  • Ficção
  • Narrativa
  • Model of Semantic Fields
  • Teacher training
  • Fiction
  • Narrative
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/132930
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.