Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132930
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Lins, Romulo Campos [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Paulo, João Pedro Antunes de | - |
dc.date.accessioned | 2016-01-25T15:48:39Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:26:51Z | - |
dc.date.available | 2016-01-25T15:48:39Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:26:51Z | - |
dc.date.issued | 2016-01-14 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/132930 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132930 | - |
dc.description.abstract | O objetivo deste trabalho é fazer uma Leitura da relação entre professor e aluno a partir das falas de alunos de um curso de Licenciatura em Matemática, a fim de constituir legitimidades que possibilitem ao pesquisador dizer sobre a influência daquela relação na prática docente daqueles alunos. Para atingir este objetivo foram mobilizados como referencial teórico o Modelo dos Campos Semânticos, a escrita em narrativa e a ficção. Apresentando a sua história no decorrer do curso de mestrado o pesquisador tece considerações sobre: a relação entre professor e aluno como uma construção social; o fazer pesquisa como uma prática de descentramento; e, as possibilidades da ficção como uma perspectiva de teorização em Educação Matemática. | pt |
dc.description.abstract | The purpose of this research is produce a 'Read' of the teacher-student interaction from speech of students of mathematics teacher education courses. This 'Read' aims constitute legitimacy that make possible the researcher speak about influence of this interaction in the teaching practice of those students. To achieve this goal it was mobilized the theoretical foundations of the Model of Semantic Fields, the writing in narrative and the fiction. Presenting a story of your history in the master degree, the researcher weaves considerations about: the teacher-student interaction as a social construction; research like a 'descentramento' pratice (critical awareness about myself and my certainties); and the possibilities of fiction like a perspective of teorization in Mathematics Education. | en |
dc.description.sponsorship | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.subject | Modelo dos Campos Semânticos | pt |
dc.subject | Formação de professores | pt |
dc.subject | Ficção | pt |
dc.subject | Narrativa | pt |
dc.subject | Model of Semantic Fields | en |
dc.subject | Teacher training | en |
dc.subject | Fiction | en |
dc.subject | Narrative | en |
dc.title | Contando uma história: ficcionando uma dissertação sobre a relação entre professor e aluno | pt |
dc.title.alternative | Narrating a story: make a master's thesis about teacher-student interaction | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | pt |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.aleph | 000864339 | pt |
dc.identifier.capes | 33004137031P7 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.