You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos, Karina Tonini dos-
dc.contributor.authorPacheco Filho, Antonio Carlos-
dc.contributor.authorGarbin, Cléa Adas Saliba-
dc.date.accessioned2016-01-28T16:55:10Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:28:06Z-
dc.date.available2016-01-28T16:55:10Z-
dc.date.available2016-10-25T21:28:06Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://revodonto.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-09392012000200006&lng=pt&nrm=iso-
dc.identifier.citationArquivos em Odontologia, v. 48, n. 2, p. 96-101, 2012.-
dc.identifier.issn1516-0939-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/133452-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133452-
dc.description.abstractAim: To analyze dental students' view concerning Oral Health Education. Materials and Methods: The present research, using both qualitative and quantitative approaches, addresses aspects related to dental students' understanding of Oral Health Education, the value that they attach to this practice in the school environment, as well as the importance of their participation in these and other activities during their studies in dentistry. Results: Although dental students recognize the importance of Oral Health Education in the school environment,as well as the importance of their own participation within these activities, their perception of "Oral Health Education" is reductionist and focused primarily on the disease. Conclusion: It is well-known that these findings are reflections and consequences of an established context within a university education. It is therefore necessary that these professional educators perform an in-depth rethinking of the dental practice, in an attempt to develop methodologies based on Health Education in their own teaching practices.en
dc.description.abstractObjetivo: Analisar a visão dos acadêmicos do último ano do Curso de Odontologia sobre Educação em Saúde Bucal. Materias e Métodos: A pesquisa, quanti-qualitativa, aborda aspectos relacionados com o entendimento dos acadêmicos sobre Educação em Saúde Bucal, o valor que atribuem a essa prática no âmbito escolar, bem como a importância da participação de atividades em outros cenários de práticas na formação. Resultados: Apesar de os acadêmicos reconhecerem a importância dos Programas de Educação em Saúde Bucal no âmbito escolar e também de sua participação nessas atividades, sua percepção sobre o que é "Educação em Saúde Bucal" é reducionista e centrada na doença. Conclusão: Sabe-se que tais fatos encontrados são reflexos e consequências de todo um contexto estabelecido na formação universitária. Torna-se necessário, então, um profundo repensar de prática por parte de todos os formadores desses profissionais, para que possam desenvolver metodologias que privilegiem a Educação em Saúde em suas práticas de ensino.pt
dc.format.extent96-101-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectHealth educationen
dc.subjectDentistryen
dc.subjectOral healthen
dc.subjectDental studentsen
dc.subjectEducação em saúdept
dc.subjectOdontologiapt
dc.subjectSaúde bucalpt
dc.subjectEstudantes de odontologiapt
dc.titleEducação em saúde bucal na visão de acadêmicos de odontologiapt
dc.title.alternativePerception of oral health education by dental studentsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal do Espírito Santo (UFES)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Odontologia Infantil e Social, Araçatuba, Rua José Bonifácio, 1193, Vila Mendonça, CEP 16015050, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Odontologia Infantil e Social, Araçatuba, Rua José Bonifácio, 1193, Vila Mendonça, CEP 16015050, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofArquivos em Odontologia-
dc.identifier.lattes4419158525709686-
dc.identifier.lattes1634767264856221-
dc.identifier.lattes7253517681973749-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.