You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133658
Title: 
Práticas culturais no ensino de português para estrangeiros
Other Titles: 
Cultural practices in teaching Portuguese for foreigners
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Centro Paula Souza (ETEC)
ISSN: 
1982-5587
Abstract: 
  • The article entitled Cultural Practices in Teaching Portuguese for Foreigners aims to disseminate teaching practices facing the language teaching to students from Guinea Bissau or whom the Portuguese of Portugal is the official language. We seek to problematize the course given to those students with the purpose of appropriating the " resources of expression" for approval in subjects who were enrolled in Brazil in the first half of undergraduate Letras course in a higher education institution.
  • O artigo intitulado Práticas Culturais no Ensino de Português para Estrangeiros tem como objetivo divulgar ensaio docente voltado para o ensino de língua a alunos oriundos de Guiné Bissau para quem o Português de Portugal constitui língua oficial. Buscamos problematizar o curso ministrado a esses alunos com o objetivo de que se apropriassem de “recursos de expressão” para a sua aprovação em disciplinas que estavam cursando, no Brasil, no primeiro semestre da graduação em Letras em instituição de ensino superior.
Issue Date: 
2015
Citation: 
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 10, n. 1, p. 149-159, 2015.
Time Duration: 
149-159
Keywords: 
  • Teachers' work and teaching practices
  • Cultural practices
  • Conceptions of language teaching
  • Relationship content and methodology
  • Literacy
  • Trabalho docente e práticas pedagógicas
  • Práticas culturais
  • Concepções sobre o ensino de línguas
  • Relação conteúdo e metodologia
  • Letramento
Source: 
http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7070
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/133658
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.