You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133658
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSossolote, Cassia Regina Coutinho-
dc.contributor.authorMartins, Flávia Maria de Aquino-
dc.contributor.authorVivaldo, Leonardo Vicente-
dc.contributor.authorMuzzeti, Luci Regina-
dc.contributor.authorSuficier, Darbi Masson-
dc.date.accessioned2016-01-28T16:56:03Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:28:35Z-
dc.date.available2016-01-28T16:56:03Z-
dc.date.available2016-10-25T21:28:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7070-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 10, n. 1, p. 149-159, 2015.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/133658-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133658-
dc.description.abstractThe article entitled Cultural Practices in Teaching Portuguese for Foreigners aims to disseminate teaching practices facing the language teaching to students from Guinea Bissau or whom the Portuguese of Portugal is the official language. We seek to problematize the course given to those students with the purpose of appropriating the " resources of expression" for approval in subjects who were enrolled in Brazil in the first half of undergraduate Letras course in a higher education institution.en
dc.description.abstractO artigo intitulado Práticas Culturais no Ensino de Português para Estrangeiros tem como objetivo divulgar ensaio docente voltado para o ensino de língua a alunos oriundos de Guiné Bissau para quem o Português de Portugal constitui língua oficial. Buscamos problematizar o curso ministrado a esses alunos com o objetivo de que se apropriassem de “recursos de expressão” para a sua aprovação em disciplinas que estavam cursando, no Brasil, no primeiro semestre da graduação em Letras em instituição de ensino superior.pt
dc.format.extent149-159-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeachers' work and teaching practicesen
dc.subjectCultural practicesen
dc.subjectConceptions of language teachingen
dc.subjectRelationship content and methodologyen
dc.subjectLiteracyen
dc.subjectTrabalho docente e práticas pedagógicaspt
dc.subjectPráticas culturaispt
dc.subjectConcepções sobre o ensino de línguaspt
dc.subjectRelação conteúdo e metodologiapt
dc.subjectLetramentopt
dc.titlePráticas culturais no ensino de português para estrangeirospt
dc.title.alternativeCultural practices in teaching Portuguese for foreignersen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionCentro Paula Souza (ETEC)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1982-5587-2015-10-01-149-159.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes1777846593039186-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.