You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133830
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDascanio, Denise-
dc.contributor.authorRodrigues, Olga Maria Piazentin Rolim-
dc.contributor.authorValle, Tania Gracy Martins do-
dc.date.accessioned2016-01-28T16:56:48Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:28:59Z-
dc.date.available2016-01-28T16:56:48Z-
dc.date.available2016-10-25T21:28:59Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?pid=S1677-04712010000300012&script=sci_arttext-
dc.identifier.citationAvaliação Psicológica, v. 9, n. 3, p. 461-470, 2010.-
dc.identifier.issn1677-0471-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/133830-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133830-
dc.description.abstractThis study investigated the children s intellectual development with high and low blood lead level with the parenting styles in the respective interactions with these children. The WISC-III and IEP (Parenting Styles Inventory) were used. Were studied 40 children, with ages among 7 to 13 years old, and 40 parents, who lived in a risk spot near the contamination area. The children were divided into two groups: G1 – 20 children with blood lead level above 10µg/dl; and G2 – 20 children with blood lead level lower than 10µg/dl. The results indicated damages on WISC-III for the children with Pb-S than10µg/dl and prevalence of practices educational negatives were found in both groups, with statistical difference (5%). The environmental stimulation can minimize the damages caused by the lead poisoning, and the parent s positive educative practice can contribute as modulator of the lead s effect.en
dc.description.abstractEste artigo investigou a relação entre o desempenho intelectual de crianças com alta e baixa plumbemia e os estilos parentais maternos. Utilizou-se o WISC-III e o IEP. Participaram do estudo 40 crianças, com idades entre 7 e 13 anos, e 40 pais, todos moradores da área de risco próximo ao local de contaminação. As crianças foram divididas em dois grupos: G1 – 20 crianças com alta plumbemia (superior a 10µg/dl); e G2 – 20 crianças com baixa plumbemia (inferior a 10 µg/dl). Os resultados apontaram prejuízos no WISC-III para as crianças com Pb-S superior a 10 µg/dl e predomínio de práticas educativas negativas foi encontrado em ambos os grupos, com significância estatística ao nível de 5%. Tais resultados sugerem que um ambiente com fontes de estimulação pode minimizar os prejuízos causados pela contaminação, sendo que as práticas educativas dos pais poderiam contribuir, tendo uma influência moduladora dos efeitos do chumbo.pt
dc.format.extent461-470-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPoisoningen
dc.subjectInfantile developmenten
dc.subjectParenting stylesen
dc.subjectIntoxicaçãopt
dc.subjectDesenvolvimento infantilpt
dc.subjectEstilos parentaispt
dc.titleRelação entre os estilos parentais e o desempenho intelectual de crianças com pumblemiapt
dc.title.alternativeRelationship between parenting styles and intellectual development in the children'swith blood lead levelen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCAR)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, sn, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, sn, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1677-0471-2010-09-03-461-470.pdf-
dc.relation.ispartofAvaliação Psicológica-
dc.identifier.lattes8149650593877042-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.