You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133844
Title: 
Práticas educativas parentais: a deficiência auditiva pode fazer a diferença?
Other Titles: 
Parental educational practices: can the hearing impairment make them different?
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de São Paulo (USP)
ISSN: 
1679-494X
Abstract: 
  • This study analyzed the influence of the hearing impairment (HI) of children in the way their mothers treat them (between 5 and 12 years old). Two studies were carried out to investigate the social - educational parental practices (SEPP) and parental styles. The first study observed the parental educational practices of mothers dealing with children with and without HI, and the second study tried to verify whether mothers acted different in these same practices when considering either children with HI or children without HI. The results have shown that HI seems to modify SEPP concerning expressing opinions, asking questions, (Study 1) and setting limits (Studies 1 and 2), as well as practices of negative monitoring (Study 1), moral behavior, inconsistent punishment, discipline absence, physical abuse and, also, Parental Styles (Study 2).
  • Este estudo analisou a influência da deficiência auditiva (DA) dos filhos na forma como mães lidam com eles (entre cinco e doze anos). Investigaram-se habilidades sociais educativas parentais (HSE-Ps) e estilos parentais, comparando-se em dois estudos: 1) práticas educativas parentais de mães ao lidarem com filhos com e sem DA e, 2) tais práticas, quando usadas junto a filhos com DA e junto a filhos sem DA. Os resultados mostraram que a DA parece alterar HSE-Ps como: expressar opiniões, fazer perguntas (Estudo 1) e estabelecer limites (Estudos 1 e 2), assim como práticas de monitoria negativa (Estudo 1), comportamento moral, punição inconsistente, disciplina relaxada, abuso físico e, inclusive, estilos parentais (Estudo 2).
Issue Date: 
2010
Citation: 
Pensando Famílias, v. 14, n. 1, p. 141-162, 2010.
Time Duration: 
141-162
Keywords: 
  • Hearing loss
  • Education
  • Social skills
  • Parental styles
  • Deficiência auditiva
  • Habilidades sociais educativas
  • Inventário de estilos parentais
  • Práticas parentais
Source: 
http://www.domusterapia.com.br/site/principal/revista_nivel3.asp?codConteudo=389
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/133844
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.