You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodrigues, Olga Maria Piazentin Rolim-
dc.contributor.authorCarrara, Mariana Pinotti-
dc.contributor.authorPalamin, Maria Estela Guadagnucci-
dc.contributor.authorBolsoni-Silva, Alessandra Turini-
dc.date.accessioned2016-01-28T16:56:50Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:29:01Z-
dc.date.available2016-01-28T16:56:50Z-
dc.date.available2016-10-25T21:29:01Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.domusterapia.com.br/site/principal/revista_nivel3.asp?codConteudo=389-
dc.identifier.citationPensando Famílias, v. 14, n. 1, p. 141-162, 2010.-
dc.identifier.issn1679-494X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/133844-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/133844-
dc.description.abstractThis study analyzed the influence of the hearing impairment (HI) of children in the way their mothers treat them (between 5 and 12 years old). Two studies were carried out to investigate the social - educational parental practices (SEPP) and parental styles. The first study observed the parental educational practices of mothers dealing with children with and without HI, and the second study tried to verify whether mothers acted different in these same practices when considering either children with HI or children without HI. The results have shown that HI seems to modify SEPP concerning expressing opinions, asking questions, (Study 1) and setting limits (Studies 1 and 2), as well as practices of negative monitoring (Study 1), moral behavior, inconsistent punishment, discipline absence, physical abuse and, also, Parental Styles (Study 2).en
dc.description.abstractEste estudo analisou a influência da deficiência auditiva (DA) dos filhos na forma como mães lidam com eles (entre cinco e doze anos). Investigaram-se habilidades sociais educativas parentais (HSE-Ps) e estilos parentais, comparando-se em dois estudos: 1) práticas educativas parentais de mães ao lidarem com filhos com e sem DA e, 2) tais práticas, quando usadas junto a filhos com DA e junto a filhos sem DA. Os resultados mostraram que a DA parece alterar HSE-Ps como: expressar opiniões, fazer perguntas (Estudo 1) e estabelecer limites (Estudos 1 e 2), assim como práticas de monitoria negativa (Estudo 1), comportamento moral, punição inconsistente, disciplina relaxada, abuso físico e, inclusive, estilos parentais (Estudo 2).pt
dc.format.extent141-162-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectHearing lossen
dc.subjectEducationen
dc.subjectSocial skillsen
dc.subjectParental stylesen
dc.subjectDeficiência auditivapt
dc.subjectHabilidades sociais educativaspt
dc.subjectInventário de estilos parentaispt
dc.subjectPráticas parentaispt
dc.titlePráticas educativas parentais: a deficiência auditiva pode fazer a diferença?pt
dc.title.alternativeParental educational practices: can the hearing impairment make them different?en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Psicologia, Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade de São Paulo (USP), Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Psicologia, Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofPensando Famílias-
dc.identifier.lattes8149650593877042-
dc.identifier.lattes4075511848982073-
dc.identifier.lattes7204239102184728-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.