You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarros, Veronica Alberto-
dc.contributor.authorTozoni-Reis, Marília Freitas de Campos-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:56:30Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:17Z-
dc.date.available2016-03-02T12:56:30Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:17Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttps://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/caduc/article/view/1638-
dc.identifier.citationCadernos de Educação, v. 34, p. 153-182, 2010.-
dc.identifier.issn0104-1371-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134400-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134400-
dc.description.abstractThis study was performed in two kindergarten classes of the public network education (Botucatu, São Paulo, Brazil). The major aim of the present work was to realize an environmental mapping with the children, inspired on the research-action-participative methodology, which is guided by the evolved group organization about the search of the problems solutions lived by the group. For that, from the mapping, environmental problems more significant were selected, identified at the school and in the surroundings to realize cooperative actions in this environment as a means to deepen our comprehension about then and also problematize their solutions.en
dc.description.abstractEste estudo foi desenvolvido junto a crianças de duas salas pré-escolares da rede pública municipal de ensino de Botucatu-SP. Nosso principal objetivo foi realizar um mapeamento ambiental com as crianças, inspirados na metodologia da pesquisa-ação-participativa, que se orienta pela organização do grupo de envolvidos em torno da busca de soluções aos problemas que o grupo vivencia. Para isso, a partir do mapeamento, selecionamos alguns problemas ambientais mais significativos, identificados na escola e seu entorno, para realizar ações coletivas neste ambiente como forma de aprofundamento de nossa compreensão sobre eles, além de problematizar suas soluções.pt
dc.format.extent153-182-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectResearch-actionen
dc.subjectEnvironmental description, kindergartenen
dc.subjectPesquisa-ação-participativapt
dc.subjectMapeamento ambientalpt
dc.subjectEducação infantilpt
dc.titleReinventando o ambiente: educação ambiental na educação infantilpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Botucatu, Distrito de Rubião Júnior, s/n, CEP 18608-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Botucatu, Distrito de Rubião Júnior, s/n, CEP 18608-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0104-1371-2010-34-153-182.pdf-
dc.relation.ispartofCadernos de Educação-
dc.identifier.lattes6169518533653784-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.