You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Osmar Henrique Moura da-
dc.contributor.authorNardi, Roberto-
dc.contributor.authorLaburú, Carlos Eduardo-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:56:40Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:22Z-
dc.date.available2016-03-02T12:56:40Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:22Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://ppct.caicyt.gov.ar/index.php/reiec/article/view/7411-
dc.identifier.citationRevista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias, v. 5, n. 1, p. 1-19, 2010.-
dc.identifier.issn1850-6666-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134427-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134427-
dc.description.abstractWe report here a study about the application of a formal teaching strategy about heat and temperature concepts applied among high school students. The strategy belongs to a research trend which deals with epistemological analogies and has an innovative character related to the students’ preparation for rational debates between conceptions and/or rival theories, using didactical rational reconstruction (DRR) which aims to help scientific concepts rational learning. We investigate the outcomes of this preparation and students’ conceptual development, analyzed through a qualitative-interpretative methodological approach.en
dc.description.abstractRelata-se aqui um estudo sobre a aplicação de uma estratégia de ensino inspirada em Lakatos no ensino formal dos conceitos de calor e temperatura em estudantes do ensino médio. A estratégia pertence a uma linha de investigação que realiza analogias epistemológicas e tem um caráter inovador, relacionado à preparação do estudante para debates racionais entre concepções e/ou teorias rivais por meio de uma Reconstrução Racional Didática (RRD) que visa auxiliar o aprendizado racional de conceitos científicos. Investiga-se os resultados dessa preparação juntamente com os avanços conceituais dos estudantes, analisados por uma metodologia de cunho qualitativo-interpretativo.pt
dc.format.extent1-19-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPhysics teachingen
dc.subjectTeaching strategiesen
dc.subjectHeath and temperatureen
dc.subjectRational learningen
dc.subjectHistory and philosophy of scienceen
dc.subjectDidactical rational reconstructionen
dc.subjectEnsino de Físicapt
dc.subjectEstratégias de ensinopt
dc.subjectDistinção entre calor e temperaturapt
dc.subjectHistória e Filosofia da Ciênciapt
dc.subjectReconstrução racional didaticapt
dc.titleUm estudo dos avanços conceituais dos estudantes sobre calor e temperatura decorrentes da aplicação de uma estratégia de ensino inspirada na teoria de Lakatospt
dc.title.alternativeA study about students’ conceptual development on heath and temperature due to the application of a teaching strategy inspired by Lakatos’ theoryen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Londrina (UEL)-
dc.description.affiliationDepartamento de Física da Universidade Estadual de Londrina, Londrina – PR, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engenheiro Luiz Edmundo C. Coube, s/n., Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engenheiro Luiz Edmundo C. Coube, s/n., Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1850-6666-2010-05-01-01-19.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias-
dc.identifier.lattes4449947783474945-
dc.identifier.lattes8367071137356627-
dc.identifier.lattes7608531416003323-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.