You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCamilo, Rodrigo Cordeiro-
dc.contributor.authorBetti, Mauro-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:56:42Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:22Z-
dc.date.available2016-03-02T12:56:42Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:22Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2010n34p122-
dc.identifier.citationMotrivivencia, ano XXII, n. 34, p. 122-135, 2010.-
dc.identifier.issn0103-4111-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134432-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134432-
dc.description.abstractThis article presents pedagogical reflections on the relationship between media and physical education, a scenario in which digital technologies facilitate and expand access to media. Then there is the need to approach physical education to the media, given its importance in symbolic representation and behavior of students within the movement body culture. The primary intentions of the media are not necessarily compatible with the purposes of school. This apparent contradiction leads us to wonder, in dialogue with the area of media education, which would be the potential of media as a strategy for pedagogical action.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta reflexões pedagógicas sobre as relações entre as mídias e Educação Física escolar, num cenário em que as tecnologias digitais facilitam e ampliam o acesso aos meios de informação e comunicação. Há então necessidade de aproximação da Educação Física às mídias, em face de sua importância nas representações simbólicas e no comportamento dos alunos no âmbito da cultura corporal de movimento. As intenções primárias das mídias não são necessariamente compatíveis com as finalidades escolares. Esta aparente contradição leva-nos a indagar, em diálogo com a área de mídia-educação, quais seriam as potencialidades das mídias como estratégia de ação pedagógicapt
dc.format.extent122-135-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMediaen
dc.subjectSchoolen
dc.subjectPhysical educationen
dc.subjectMedia-educationen
dc.subjectMídiaspt
dc.subjectEscolapt
dc.subjectEducação Físicapt
dc.subjectMídia-educaçãopt
dc.titleMultiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolarpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz E. Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz E. Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.5007/2175-8042.2010n34p122-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0103-4111-2010-XXII-34-122-135.pdf-
dc.relation.ispartofMotrivivencia-
dc.identifier.lattes6026760351434205-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.