Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134443
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Garnica, Antonio Vicente Marafioti | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T12:56:45Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:30:24Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T12:56:45Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:30:24Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | http://www.ufrrj.br/SEER/index.php?journal=chsr&page=article&op=view&path%5B%5D=810 | - |
dc.identifier.citation | Ciências Humanas e Sociais em Revista, v. 32, n. 2, p. 29-42, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 2175-1196 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/134443 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134443 | - |
dc.description.abstract | The discussion about some features of the general framework which allows the use of Oral History in Mathematics Education is the main theme of this paper. Also the conception about what Oral History is, its theoretical baskgrounds, some of its purposes and the range of its results to Math Education research community are considered, as well the link between such method and the narratives, focusing what narratives are and how narratives can be analysed. A brief description of specific themes and researches developed in such approach, in Brazil, ends this article. | en |
dc.description.abstract | O artigo apresenta alguns princípios que têm regido as investigações do Grupo de Pesquisa História Oral e Educação Matemática. As concepções sobre História Oral, seus pressupostos, propostas e alcance são tematizados, bem como são considerados, dada a aproximação visceral entre esse método e as narrativas, aspectos sobre como têm sido concebidas as elaborações textuais escritas através de fontes orais e sobre como tem sido exercitada a análise das narrativas. Um panorama geral dos temas de pesquisa desenvolvidos neste cenário encerra o texto. | pt |
dc.format.extent | 29-42 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Oral history | en |
dc.subject | Narratives | en |
dc.subject | Mathematics educaction | en |
dc.subject | História oral | pt |
dc.subject | Narrativas | pt |
dc.subject | Educação matemática | pt |
dc.title | Registrar oralidades, analisar narrativas: sobre pressupostos da História Oral em Educação Matemática | pt |
dc.title.alternative | Transcribing oral depositions, analysing narratives: some remarks on oral history in mathematics education | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Matemática, Bauru, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Matemática, Bauru, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2175-1196-2010-32-02-29-42.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Ciências Humanas e Sociais em Revista | - |
dc.identifier.lattes | 5089072868644414 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.