You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134443
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarnica, Antonio Vicente Marafioti-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:56:45Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:24Z-
dc.date.available2016-03-02T12:56:45Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:24Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.ufrrj.br/SEER/index.php?journal=chsr&page=article&op=view&path%5B%5D=810-
dc.identifier.citationCiências Humanas e Sociais em Revista, v. 32, n. 2, p. 29-42, 2010.-
dc.identifier.issn2175-1196-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134443-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134443-
dc.description.abstractThe discussion about some features of the general framework which allows the use of Oral History in Mathematics Education is the main theme of this paper. Also the conception about what Oral History is, its theoretical baskgrounds, some of its purposes and the range of its results to Math Education research community are considered, as well the link between such method and the narratives, focusing what narratives are and how narratives can be analysed. A brief description of specific themes and researches developed in such approach, in Brazil, ends this article.en
dc.description.abstractO artigo apresenta alguns princípios que têm regido as investigações do Grupo de Pesquisa História Oral e Educação Matemática. As concepções sobre História Oral, seus pressupostos, propostas e alcance são tematizados, bem como são considerados, dada a aproximação visceral entre esse método e as narrativas, aspectos sobre como têm sido concebidas as elaborações textuais escritas através de fontes orais e sobre como tem sido exercitada a análise das narrativas. Um panorama geral dos temas de pesquisa desenvolvidos neste cenário encerra o texto.pt
dc.format.extent29-42-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectOral historyen
dc.subjectNarrativesen
dc.subjectMathematics educactionen
dc.subjectHistória oralpt
dc.subjectNarrativaspt
dc.subjectEducação matemáticapt
dc.titleRegistrar oralidades, analisar narrativas: sobre pressupostos da História Oral em Educação Matemáticapt
dc.title.alternativeTranscribing oral depositions, analysing narratives: some remarks on oral history in mathematics educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Matemática, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Matemática, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2175-1196-2010-32-02-29-42.pdf-
dc.relation.ispartofCiências Humanas e Sociais em Revista-
dc.identifier.lattes5089072868644414-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.