Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134494
- Title:
- Inclusão escolar, necessidades educacionais especiais e ensino de ciências: alguns apontamentos
- Issues on school inclusion, special education needs and science education
- Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP)
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1984-154X
- We can notice in the different sectors of the society a significant increase of individuals that possess some type of deficiency. Although there is an increasing process of inclusion, we find, even in Educational Institutions, barriers and limited conceptions on this subject. Thus, aiming at clarifying some questions related to this subject, we present some debates found in the literature about the Inclusive Education, Special Education and the construction of inclusive education strategies.
- Presenciamos, nos diferentes setores da sociedade, um aumento significativo de indivíduos que possuem algum tipo de deficiência. Apesar do crescente processo de inclusão, ainda encontramos, mesmo nas Instituições de Ensino, barreiras e visões limitadas quanto a este assunto. Assim, visando esclarecer determinadas questões relacionadas a este tema, vamos apresentar algumas discussões que a literatura revela sobre a Inclusão Escolar, a Educação Especial e a construção de estratégias de ensino inclusivas.
- 2010
- Ciência em Tela, v. 3, n. 2, p. 1-8, 2010.
- 1-8
- Inclusive education
- Special education needs
- Science education
- Inclusão
- Necessidades educacionais especiais
- Ensino de ciências
- http://www.cienciaemtela.nutes.ufrj.br/artigos/0210_tavares.pdf
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134494
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.