You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTavares, Leandro Henrique Wesolowski-
dc.contributor.authorCamargo, Eder Pires de-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:56:59Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:31Z-
dc.date.available2016-03-02T12:56:59Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:31Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.cienciaemtela.nutes.ufrj.br/artigos/0210_tavares.pdf-
dc.identifier.citationCiência em Tela, v. 3, n. 2, p. 1-8, 2010.-
dc.identifier.issn1984-154X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134494-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134494-
dc.description.abstractWe can notice in the different sectors of the society a significant increase of individuals that possess some type of deficiency. Although there is an increasing process of inclusion, we find, even in Educational Institutions, barriers and limited conceptions on this subject. Thus, aiming at clarifying some questions related to this subject, we present some debates found in the literature about the Inclusive Education, Special Education and the construction of inclusive education strategies.en
dc.description.abstractPresenciamos, nos diferentes setores da sociedade, um aumento significativo de indivíduos que possuem algum tipo de deficiência. Apesar do crescente processo de inclusão, ainda encontramos, mesmo nas Instituições de Ensino, barreiras e visões limitadas quanto a este assunto. Assim, visando esclarecer determinadas questões relacionadas a este tema, vamos apresentar algumas discussões que a literatura revela sobre a Inclusão Escolar, a Educação Especial e a construção de estratégias de ensino inclusivas.pt
dc.format.extent1-8-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectInclusive educationen
dc.subjectSpecial education needsen
dc.subjectScience educationen
dc.subjectInclusãopt
dc.subjectNecessidades educacionais especiaispt
dc.subjectEnsino de ciênciaspt
dc.titleInclusão escolar, necessidades educacionais especiais e ensino de ciências: alguns apontamentospt
dc.title.alternativeIssues on school inclusion, special education needs and science educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP), Piracicaba, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira (FEIS), Departamento de Física e Química, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira (FEIS), Departamento de Física e Química, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1984-154X-2010-03-02-01-08.pdf-
dc.relation.ispartofCiência em Tela-
dc.identifier.lattes3417921730250572-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.