You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCamargo, Eder Pires de-
dc.contributor.authorNardi, Roberto-
dc.contributor.authorSparvoli, Deise Aparecida Peralta-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:00Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:31Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:00Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:31Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/7992-
dc.identifier.citationRevista de Enseñanza de la Física, v. 23, n. 1-2, p. 21-40, 2010.-
dc.identifier.issn0326-7091-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134498-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134498-
dc.description.abstractThis article represents a continuation of the results of a research presented in Camargo and Nardi (2007). It is inserted in the study that seeks to understand the main student’s inclusion barriers with visual impairment in the Physics classes. It aims to understand which communication context shows kindness or unkindness to the impairment visual student’s real participation in thermology activities. For this, the research defines, from the empirical - sensory and semantics structures, the used languages in the activities, as well, the moment and the speech pattern in which the languages have been used. As result, identifies a strong relation between the uses of the interdependent empirical structure audio-visual language in the non-interactive episodes of authority; a decrease of this structure use in the interactive episodes and the creation of education segregation environments within the classroom.en
dc.description.abstractO presente artigo representa uma continuidade dos resultados apresentados em Camargo e Nardi (2007). Encontra-se inserido dentro de um estudo que visa identificar as principais barreiras para a inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de física. Objetiva compreender que contextos comunicacionais favorecem e dificultam a participação efetiva do aluno cego em atividades de termologia. Para tal, define, a partir das estruturas empírica e semântico-sensorial, a linguagem utilizada nas atividades, bem como, o momento e o padrão discursivo em que essas linguagens foram empregadas. Como resultado, identifica intensa relação entre o emprego de linguagem de estrutura empírica áudio-visual interdependente em episó- dios não-interativos/de autoridade, o decrescimento da utilização de tal estrutura nos episódios interativos e a criação de ambientes segregativos de ensino no interior da sala de aula.pt
dc.format.extent21-40-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectThermology teachingen
dc.subjectVisual impairmenten
dc.subjectCommunicational contexten
dc.subjectInclusionen
dc.subjectSpecial education needsen
dc.subjectEnsino de termologiapt
dc.subjectDeficiência visualpt
dc.subjectContexto comunicacionalpt
dc.subjectInclusãopt
dc.subjectNecessidades educacionais especiaispt
dc.titleContextos comunicacionais adequados e inadequados à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de termologiapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira (FEIS), Departamento de Física e Química, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira (FEIS), Departamento de Física e Química, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0326-7091-2010-23-01-02-21-40.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Enseñanza de la Física-
dc.identifier.lattes3417921730250572-
dc.identifier.lattes4449947783474945-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.