You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134534
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSormani Júnior, Célio-
dc.contributor.authorPirola, Nelson Antonio-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:13Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:37Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:13Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:37Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.fundacaojau.edu.br/revista7/sumario_artigos.html-
dc.identifier.citationRevista Científica das Faculdades Integradas de Jaú, v. 7, n. 1, p. 30-46, 2010.-
dc.identifier.issn1806-5589-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134534-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134534-
dc.description.abstractThe present work is determined to analyse trigonometry problem solving with the help of CabriGéomètre II software from the perspective of two axes of mathematics teaching which are: the concept formation in Klausmeier and Goodwin´s perspective(1977) and problem solving according to Sternberg’s conception(2000). With such an approach traces of a more significant learning may be found , which according to Ausubel(1980) enables the adoption of better teaching and learning practices.en
dc.description.abstractEste trabalho pretende analisar a resolução de problemas de trigonometria com auxílio do software Cabri-Géomètre II, sob a ótica de dois eixos estruturadores do ensino da Matemática: a formação de conceitos na perspectiva de Klausmeier e Goodwin (1977) e a resolução de problemas na concepção de Sternberg (2000). Com esta abordagem podem ser encontrados indícios de uma aprendizagem mais significativa que, segundo Ausubel (1980), possibilita a adoção de melhores práticas de ensino aprendizagem.pt
dc.format.extent30-46-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSolving problemsen
dc.subjectFormation of notionsen
dc.subjectSignificative learningen
dc.subjectTrigonometryen
dc.subjectComputeren
dc.subjectCabri Géomètre IIen
dc.subjectResolução de problemaspt
dc.subjectFormação de conceitospt
dc.subjectAprendizagem significativapt
dc.subjectTrigonometriapt
dc.subjectInformáticapt
dc.subjectCabri Géomètre IIpt
dc.titleConsiderações teóricas sobre o uso da informática na resolução de problemas de trigonometriapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionCentro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Científica das Faculdades Integradas de Jaú-
dc.identifier.lattes9350885456287046-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.