You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134537
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJorge, Marcos-
dc.contributor.authorAvila, Elizabeth Terezinha de Araujo-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:14Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:37Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:14Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:37Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.portal.anchieta.br/revistas-e-livros/educacao/edicoes_anteriores.html-
dc.identifier.citationRevista Educação, v. 3, p. 68-83, 2010.-
dc.identifier.issn2177-2185-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134537-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134537-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to present an experience of inclusion of individuals with mental disabilities in a religious community in the city of Londrina, north Paraná state. Called here Special Catechesis this was an evangelizing held inside a Catholic Church with the mental disabilities people The project, which five years and five classes per year, allowed the development of a pedagogical action with goals of evangelization and catechesis, where all people were successful. It was also an action to raise the consciousness among parents of these children in order to allow their children could participate in the project. Special Catechesis was evaluated for us as significant experience because it allowed a relative and positive inclusion of the classes in religious and social activities of the local community.en
dc.description.abstractO objetivo deste artigo é apresentar uma experiência de inclusão de portadores de deficiências mentais em uma comunidade religiosa na cidade de Londrina, região norte do estado Paraná. Denominada aqui de Catequese Especial, tratou-se de uma ação evangelizadora realizada no interior de uma igreja de denominação católica com portadores de deficiências mentais. O projeto, que teve a duração de cinco anos com cinco turmas anuais, permitiu o desenvolvimento de uma ação pedagógica com objetivos de evangelização e catequese, onde todos catequizandos obtiveram sucesso. Também foi possível uma ação conscientizadora junto aos pais dessas crianças no sentido de permitir que seus filhos pudessem participar do projeto. Avaliamos a Catequese Especial como experiência significativa pois permitiu uma inclusão relativa e positiva das turmas nas atividades religiosas e sociais da comunidade localpt
dc.format.extent68-83-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSpecial Educationen
dc.subjectHistory of Education - Paranáen
dc.subjectInclusionen
dc.subjectEducação Especialpt
dc.subjectEducação - Inclusãopt
dc.subjectHistória da Educação - Paranápt
dc.titleCatequese especial: uma experiência inclusivapt
dc.title.alternativeSpecial catechesis: an inclusive experienceen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luiz Edmundo Carrijó Coube 14-01, Núcleo Geisel, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luiz Edmundo Carrijó Coube 14-01, Núcleo Geisel, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Educação-
dc.identifier.lattes3124948695275900-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.