You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134553
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSalandim, Maria Ednéia Martins-
dc.contributor.authorSouza, Luzia Aparecida de-
dc.contributor.authorFernandes, Dea Nunes-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:22Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:39Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:22Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:39Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.ufrrj.br/SEER/index.php?journal=chsr&page=article&op=view&path%5B%5D=812-
dc.identifier.citationRevista Universidade Rural. Série Ciências Humanas, v. 32, n. 2, p. 55-66, 2010.-
dc.identifier.issn0104-9259-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134553-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134553-
dc.description.abstractThe main intention of this paper is to present how a Research Group in Mathematics Education – known as GHOEM, “Oral History and Math Education” Research Group – is taking Oral History into account in Mathematics Education researches, sometimes challenging and expanding this specific methodological approach in order to better answer questions in Math Education field. The composition of such group, as frequently occurs in a research community, is dynamic. So, the works taken into consideration in this paper were those written by researchers which were GHOEM members at the time they published their results.en
dc.description.abstractNo texto, discute-se como um grupo de pesquisa em Educação Matemática – o Grupo de Pesquisa História Oral e Educação Matemática (GHOEM) – tem se apropriado da metodologia da História oral em suas investigações e como tem ampliado esse referencial teóricometodológico específico para melhor responder às questões de pesquisa próprias ao campo da Educação Matemática. Dada a dinâmica que caracteriza o GHOEM, a revisão bibliográfica, aqui apresentada, inclui os trabalhos daqueles pesquisadores que, quando desenvolvendo suas pesquisas, eram vinculados ao grupo.pt
dc.format.extent55-66-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMathematics educationen
dc.subjectOral historyen
dc.subjectResearchen
dc.subjectGHOEMen
dc.subjectEducação matemáticapt
dc.subjectHistória oralpt
dc.subjectPesquisapt
dc.subjectGHOEMpt
dc.titleHistória oral em educação matemática: contribuições para um referencialpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)-
dc.contributor.institutionnstituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão (IFMA)-
dc.description.affiliationUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS, campus de Campo Grande-
dc.description.affiliationDepartamento de Matemática do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão - IFMA, campus Monte Castelo - São Luís.-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luis Edmundo Carrijo Coube, 14-1, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Universidade Rural. Série Ciências Humanas-
dc.identifier.lattes7820072666833532-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.