Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134556
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Leite, Lúcia Pereira | - |
dc.contributor.author | Perinotto, Simone | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T12:57:23Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:30:40Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T12:57:23Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:30:40Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | http://www.periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/3979 | - |
dc.identifier.citation | Revista Educação em Questão, v. 37, n. 23, p. 99-120, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 0102-7735 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/134556 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134556 | - |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to determine whether or not the researcher acted as mediator in the process of construction of the teacher’s knowledge, by working with a proposal of continued formation, through interactional exchanges in reflective situation. This proposal was developed during the academic year throughout technical-operational discussions about the participant teacher’s pedagogic practice – with the formation in special education – under theoretical propositions. The shaping process of mutual influence between the dyad revealed that the researcher allowed reflections, questionings and the proposition of alternatives – operational and theoretical – to the teacher, providing shared learning and teaching situations, leading her to the development of theoretical reflections and didactic-pedagogic alternatives, that could be observed in the manifestation of her description. | en |
dc.description.abstract | Este artigo pretende identificar se o pesquisadoratuou como mediador do processo deconstrução de conhecimento do professor,ao trabalhar com uma proposta de formaçãocontinuada, através de trocas interacionaisem situação reflexiva. Esta proposta estendeu-se por um ano letivo, com discussõestécnico-operacionais sobre a prática pedagógicada professora participante − atuação emclasse especial − à luz de proposições teóricas.O delineamento do processo de mútuainfluência ocorrido entre a díade revelou quea pesquisadora possibilitou reflexões, questionamentose proposições de alternativas− operacionais ou teóricas − à professora,promovendo situações de ensino e aprendizagemde forma compartilhada, levando-aao desenvolvimento de reflexões teóricas ealternativas didático-pedagógicas, que puderamser observadas nas manifestações deseus relatos. | pt |
dc.description.sponsorship | Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP) | - |
dc.format.extent | 99-120 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Continued formation | en |
dc.subject | Special education | en |
dc.subject | Shared learning | en |
dc.subject | Formação continuada | pt |
dc.subject | Educação especial | pt |
dc.subject | Aprendizagem compartilhada | pt |
dc.title | O pesquisador enquanto mediador na construção do conhecimento do professor | pt |
dc.title.alternative | The researcher as a mediator in the construction of the teacher s knowledge | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Geisel, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Geisel, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso restrito | - |
dc.relation.ispartof | Revista Educação em Questão | - |
dc.identifier.lattes | 3855053449114282 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.