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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134631
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dc.contributor.authorMorgado, Eduardo Martins-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:44Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:50Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:44Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:50Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.sare.anhanguera.com/index.php/rcger/article/view/1800-
dc.identifier.citationRevista de Ciências Gerenciais, v. 15, n. 21, p. 225, 2011.-
dc.identifier.issn1415-6571-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134631-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134631-
dc.description.abstractThis article describes the evolution of Innovaton concepts, specifically Technological Innovation. It seeks to demonstrate that this conceptual evolution opens new paths for the development of Innovations and for the creation of Competitive Opportunities. It presents a model for searching and assessing the risk of these innovations regarding the adopted Technologies and the targeted market. A traditional tool for the Adoption of Innovations is introduced to be used in risk assessment. We seek to propose a strategy to search for, to identify and to assess innovations based on the involvement of the entire organization, by means of activities guided by creativity. Important aspects regarding the process of adopting Innovations are described to demonstrate the importance of the "time" dimension, as well as to contribute for the Innovation search practice.en
dc.description.abstractEste artigo descreve a evolução dos conceitos da Inovação e Inovação tenológica permitindo às empresas oferecendo às empresas maiores alternativas na criação de oportunidades competitivas. Descreve também de forma geral, alternativas para a geração de Inovações, destacando a importância da aproximação com as principais fontes de Inovação, que no Brasil, são as Universidades e seus Centros de Pesquisa, através de programas incentivados pelo Ministério de Ciências e Tecnologia.pt
dc.format.extent225-235-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectInnovationen
dc.subjectTechnological innovationen
dc.subjectNew concepts of innovationen
dc.subjectInnovation strategiesen
dc.subjectInovaçãopt
dc.subjectInovação tecnológicapt
dc.subjectConceitos de inovaçãopt
dc.titleInovação, novos conceitos ampliados: oportunidades para empresaspt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Computação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Computação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1415-6571-2011-15-21-225-235.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Ciências Gerenciais-
dc.identifier.lattes4979344841683251-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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