You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTezani, Thaís Cristina Rodrigues-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:46Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:51Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:46Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:51Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www2.faac.unesp.br/revistafaac/index.php/revista/article/view/11-
dc.identifier.citationRevista Faac, v. 1, n. 1, p. 36-45, 2011.-
dc.identifier.issn2236-3424-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134637-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134637-
dc.description.abstractThe paper presents some reflections, in the form of questions, about the challenges and possibilities of education in respect to integration of information technology and communication in the school curriculum. For this, we present: initial considerations on contemporary education and the urgent need to rethink the teaching curriculum on information society and knowledge, perspectives on the school curriculum and the moments for which it permeates even be translated into everyday curriculum for teaching practices , and finally, emphasizes the need for integration of technologies, so cross-curricular teaching practices through inter-and transdisciplinary projects.en
dc.description.abstractO texto apresenta algumas reflexões, em forma de questões, sobre os desafios e as possibilidades da educação escolar em relação à integração das tecnologias da informação e da comunicação no currículo escolar. Para tanto, apresenta: considerações iniciais sobre a educação contemporânea e a necessidade urgente de se repensar as práticas pedagógicas curriculares diante da sociedade da informação e do conhecimento; perspectivas sobre o currículo escolar e os momentos pelos quais ele passa até ser traduzido em práticas pedagógicas curriculares cotidianas; e, para finalizar, enfatiza a necessidade de integração das tecnologias, no modo transversal, nas práticas pedagógicas curriculares por meio de projetos inter e transdisciplinarespt
dc.format.extent36-45-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSchool educationen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectInformation technology and communicationen
dc.subjectEducação escolarpt
dc.subjectCurrículopt
dc.subjectTecnologias da informação e da comunicaçãopt
dc.titleA educação escolar no contexto das Tecnologias da Informação e da Comunicação (TIC): desafios e possibilidades para a prática pedagógica curricularpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2236-3424-2011-01-01-36-45.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Faac-
dc.identifier.lattes3206831410695769-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.