You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134661
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLeite, Lúcia Pereira-
dc.contributor.authorSilva, Aline Maira da-
dc.contributor.authorMennocchi, Lauren Mariana-
dc.contributor.authorCapellini, Vera Lúcia Messias Fialho-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:51Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:54Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:51Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1414-69752011000100006-
dc.identifier.citationPsicologia da Educação, v. 32, p. 89-111, 2011.-
dc.identifier.issn1414-6975-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134661-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134661-
dc.description.abstractThe present study aims to demonstrate the evaluation of the accomplishment results of a practical curricular adaptation activity to facilitate the academic progress of students with special educational needs. This activity is a requirement to mandatory subject of a refinement course called "Special and Inclusive Education Practices in mental deficiency issues". The course was accomplished in a virtual environment through TelEduc platform. On this text the evaluation of a 30-studentsample will be presented. The survey results highlight that curricular adaptation is a viable didactic-methodological strategy for intellectual deficient students to access the normal curriculum.en
dc.description.abstractDemostrar el resultado de evaluación de la efectividad de una actividad práctica de adaptación curricular, para facilitar el progreso académico de alumnos con necesidades educacionales especiales, es el objetivo de este texto. Esta actividad se constituye como requisito obligatorio del curso de Perfeccionamiento "Prácticas en Educación Especial e Inclusiva en el área de Deficiencia Mental". El curso se realizó en ambiente virtual, vía TelEduc. En el texto serán presentadas las evaluaciones de una muestra de 30 profesores. Los resultados destacan que adaptación curricular debe ser entendida como una estrategia didáctico-metodológica viable para que alumnos con deficiencia intelectual accedan al currículo común.es
dc.description.abstractDemonstrar o resultado da avaliação da efetivação de uma atividade prática de adequação curricular, para facilitar o progresso acadêmico de alunos com necessidades educacionais especiais, é o objetivo deste texto. Tal atividade se constitui como requisito em disciplina obrigatória de um curso de Aperfeiçoamento "Práticas em Educação Especial e Inclusiva na área da Deficiência Mental". O curso foi realizado em ambiente virtual, via plataforma TelEduc. Nesse texto, serão apresentadas as avaliações de uma amostra de 30 professores. Os resultados destacam que adequação curricular pode ser entendida como uma estratégia didático-metodológica viável para que alunos com deficiência intelectual acessem o currículo comum.pt
dc.format.extent89-111-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectInclusive educationen
dc.subjectDeficiencyen
dc.subjectEducational psychologyen
dc.subjectSpecial educational needsen
dc.subjectCurrículoes
dc.subjectEducación inclusivaes
dc.subjectDeficienciaes
dc.subjectPsicología de la educaciónes
dc.subjectNecesidades educacionales especialeses
dc.subjectCurrículopt
dc.subjectEducação inclusivapt
dc.subjectDeficiênciapt
dc.subjectPsicologia da educaçãopt
dc.subjectNecessidades educacionais especiaispt
dc.titleA adequação curricular como facilitadora da educação inclusivapt
dc.title.alternativeThe curricular adequacy as facilitating in the inclusive educationen
dc.title.alternativeLa adecuación curricular como facilitadora de la educación inclusivaes
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal da Grande Dourados (UFGD)-
dc.contributor.institutionUniversidade Paulista (UNIP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Psicologia, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Federal da Grande Dourados (UFGD), Faculdade de Educação (FAED), Grande Dourados, MS, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Paulista (UNIP), São José dos Campos, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Psicologia, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.identifier.scieloS1414-69752011000100006-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS1414-69752011000100006.pdf-
dc.relation.ispartofPsicologia da Educação-
dc.identifier.lattes9928758732344366-
dc.identifier.lattes3855053449114282-
dc.identifier.lattes0119179612439892-
dc.identifier.lattes2665089076526893-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.