You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRocha, Eleni Oliveira-
dc.contributor.authorCampos, Pedro Celso-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:00Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:59Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:00Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:59Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/issue/view/24/showToc-
dc.identifier.citationConexão: Comunicação e Cultura v. 10, n. 19, p. 15-39, 2011.-
dc.identifier.issn2178-2687-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134697-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134697-
dc.description.abstractFrom 2002 on, when the curricular flexibility was ruled by the Education Ministry, the courses of Journalism in Brazil, more dedicated to improve teaching quality, have tried to adapt its curricular program schedules to regional realities. In this article, they aim to show how Journalism teaching is being provided in the Country and, at the same time, what students think of the disciplines and what do specialists and the press expect from them.en
dc.description.abstractA partir de 2002, quando foi regulamentada a flexibilização curricular pelo Ministério da Educação, os cursos de Jornalismo no Brasil, mais empenhados na melhoria da qualidade do ensino, têm procurado adaptar suas grades curriculares à realidade regional. Neste artigo, tenta-se mostrar como está o ensino de Jornalismo no País e, paralelamente, o que pensam os estudantes sobre as disciplinas, e o que os especialistas da mídia esperam delespt
dc.format.extent15-39-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeachingen
dc.subjectJournalismen
dc.subjectProfileen
dc.subjectJournalisten
dc.subjectDisciplinesen
dc.subjectEnsinopt
dc.subjectJornalismopt
dc.subjectPerfilpt
dc.subjectJornalistapt
dc.subjectDisciplinaspt
dc.titleEnsino de jornalismo: perfil profissional, regionalização das habilidades técnicas e competênciaspt
dc.title.alternativeTeaching of journalism: professional profile, regionalisation of technical skills and competencesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionPontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Luiz Edmundo Carrijo Coube S/N, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Luiz Edmundo Carrijo Coube S/N, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2178-2687-2011-10-19-15-39.pdf-
dc.relation.ispartofConexão: Comunicação e Cultura-
dc.identifier.lattes0034960674048203-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.