You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMagnoni Júnior, Lourenço-
dc.contributor.authorMagnoni, Antonio Francisco-
dc.contributor.authorMagnoni, Maria da Graça Mello-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:04Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:01Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:04Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:01Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.agbbauru.org.br/publicacoes/revista/anoXV_1/AGB_dez2011_artigos_versao_internet/AGB_dez2011_14.pdf-
dc.identifier.citationCiência Geográfica, v. 15, n. 1, p. 98-108, 2011.-
dc.identifier.issn1413-7461-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134716-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134716-
dc.description.abstractThis paper reflects on education, work and social issues in the globalized world, where the transformations technical / scientific / informational, articulate the context and intentions capitalists generated unemployment and social exclusion of millions of people in the name of competitiveness and streamlining production . Brazil, a country with vast territory, the diversity of strategic resources, large population and vast internal market, has the potential to achieve full autonomy socioeconomic during the twenty-first century. However, the achievement of autonomy depends on the socioeconomic development of a strategic project to education to train the new generations and to upgrade the skills of workers at work. The construction of a just society depends on acquisition of knowledge, skills and social skills and labor to keep up with rapid changes afforded by developments in science and technology of the third millennium and build a collective consciousness able to avoid degrading economic, environmental and social fundamental condition for all Brazilians are full citizens.en
dc.description.abstractO artigo reflete sobre a educação, o trabalho e a questão social no mundo globalizado, onde as transformações técnico/científico/informacionais, articuladas ao contexto e às intenções capitalistas geraram o desemprego e a exclusão social de milhões de pessoas em nome da competitividade e da racionalização produtiva. O Brasil, país com imenso território, diversidade de recursos estratégicos, grande população e vasto mercado interno, tem potencial para conquistar plena autonomia socioeconômica no decorrer do século XXI. Contudo, a conquista da autonomia socioeconômica depende do desenvolvimento de um projeto estratégico de educação para formar as novas gerações e para atualizar os conhecimentos dos trabalhadores em atividade. A construção de uma sociedade justa depende de aquisição de conhecimentos, competências e habilidades sociais e laborais para acompanhar as rápidas transformações proporcionadas pela evolução da ciência e da tecnologia do terceiro milênio e construirmos uma consciência coletiva capacitada para evitar a degradação econômica, ambiental e social, é condição fundamental para que todos os brasileiros sejam cidadãos plenos.pt
dc.format.extent98-108-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducationen
dc.subjectGlobalizationen
dc.subjectScienceen
dc.subjectTechnologyen
dc.subjectInformationen
dc.subjectLaboren
dc.subjectTechnical and technological educationen
dc.subjectDevelopmenten
dc.subjectSocial transformationen
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectGlobalizaçãopt
dc.subjectCiênciapt
dc.subjectTecnologiapt
dc.subjectInformaçãopt
dc.subjectTrabalhopt
dc.subjectEnsino técnico e tecnológicopt
dc.subjectDesenvolvimentopt
dc.subjectTransformação socialpt
dc.titleEducação, trabalho e exclusão social no mundo globalizadopt
dc.title.alternativeEducation, labor and social exclusion in a globalized worlden
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionFaculdade de Tecnologia de Lins (FATEC)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationFaculdade de Tecnologia de Lins (FATEC), Lins, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1413-7461-2011-15-01-98-108.pdf-
dc.relation.ispartofCiência Geográfica-
dc.identifier.lattes5446515762795697-
dc.identifier.lattes8853288470060193-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.