You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134842
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBiondo, Guiomar Josefina-
dc.contributor.authorBrito, Sônia de-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:35Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:18Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:35Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:18Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.poeticasvisuais.com.br/wp-content/uploads/2013/05/PV-V2N2-EditorialeDestaques.pdf-
dc.identifier.citationRevista Poéticas Visuais, v. 2, n. 2, p. 30-35, 2011.-
dc.identifier.issn2177-5745-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134842-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134842-
dc.description.abstractFrom the book of Newton Duarte (2000) Vigotysky and “Learning to Learn”, you can make a compelling reflection of the cover, a masterpiece of the artist Max Ernst, “Birds, too: Bird-Snake and Scarecrow” by 1921 (in Bischoff, 1993) and the phrase “Learning to Learn”. Compare and interpret the theme of Vygotsky with the picture is our purpose, because look at the painting on the surface of the cover is meaningless by itself, is necessary to seek a dual mechanism of visual perception on what it represents. It is a metaphor. Such explicit representation abroad and, by analogy, implicitly synthesizes the inside of a slogan that has become a symbol of the innovative teaching positionsen
dc.description.abstractDo livro de Newton Duarte (2000) Vigotysky e “Learning to Learn”, Pode-se ter uma profunta reflexão a respeito da capa, uma obra-prima do artista Max Ernst, “Birds, too: Bird-Snake and Scarecrow” by 1921 (in Bischoff, 1993) and the phrase “Learning to Learn”. Compare e interprete o tema de Vygotsky com a imagem é nosso propósito, por que apenas olhar na figura de uma capa não tem sentido. É necessário enxergar um mecanismo duplo de percepção visual do que ela representa. É uma metáfora. Uma representação explícita e, por analogia, implicitamente sintetiza o interior de um slogan que ten se tornado um símbolo de posições de ensino inovadoras.pt
dc.format.extent30-35-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMax Ernsten
dc.subjectCover interpretationen
dc.subjectLearning to learnen
dc.subjectMax Ernstpt
dc.subjectInterpretação das capaspt
dc.subjectAprendendo a aprenderpt
dc.titleAprendendo a aprender: comece pela capapt
dc.title.alternativeLearning to learn: Start by its coveren
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Poéticas Visuais-
dc.identifier.lattes8366957824003030-
dc.identifier.lattes2885006257077847-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.