You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEvangelista, Carla Reis-
dc.contributor.authorCamargo, Eder Pires de-
dc.contributor.authorAnjos, Paola Trama Alves dos-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:39Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:19Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:39Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:19Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://congresoifpc.pedagogica.edu.co/-
dc.identifier.citationRevista de la Facultad de Ciencia y Tecnologia, v. 17, p. 834-839, 2011.-
dc.identifier.issn0121-3814-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134851-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134851-
dc.description.abstractThe work completed on the use of para-didactic texts do not address the issue of education in a state that considers the presence of students with visual impairments. Therefore, this article discusses an innovative situation, investigating if the use of para-didactic texts provide the necessary conditions for the inclusion of students with visual impairment in physics education classes. The response indicates a discreet participation of these students, however a significant one, in this application the students were motivated and interested in all of the topics discussed. This prudent participation may have occurred for reasons such as shyness and the behavior of teachers, as they tended to to be more talkative to these students.en
dc.description.abstractOs trabalhos realizados sobre a utilização de textos paradidáticos não enfocam a problemática do ensino em situação que contemple a presença de alunos com deficiência visual. Portanto, o presente artigo aborda uma situação inovadora, investigando se a utilização de textos paradidáticos proporciona condições de inclusão do aluno com deficiência visual em aulas de física. A resposta indica uma participação discreta desse aluno, mas significativa, pois nesta o discente mostrou-se motivado e interado dos temas abordados. Esta participação discreta pode ter ocorrido por motivos como timidez e condutas do docente no sentido de atribuir a palavra com mais frequência ao discente.pt
dc.format.extent834-839-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeaching of physics educationen
dc.subjectPara-didactic texten
dc.subjectVisual impairmenten
dc.subjectEnsino de físicapt
dc.subjectTexto paradidáticopt
dc.subjectDeficiência visualpt
dc.titleAplicação de texto paradidático no ensino de física como possível alternativa para a inclusão de aluno com deficiência visualpt
dc.title.alternativeApplication of para-didactic texts in physics education as an alternative to include students with visual impairmentsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira (FEIS), Departamento de Física e Química, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira (FEIS), Departamento de Física e Química, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista de la Facultad de Ciencia y Tecnologia-
dc.identifier.lattes3417921730250572-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.