You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJorge, Marcos-
dc.contributor.authorTelles, Tiago Santos-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:55Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:25Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:55Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:25Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://periodicos.uniso.br/ojs/index.php?journal=quaestio&page=article&op=view&path%5B%5D=1036-
dc.identifier.citationQuaestio: Revista de Estudos de Educação, v. 14, n. 2, p. 357-372, 2012.-
dc.identifier.issn2177-5796-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134899-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134899-
dc.description.abstractThis study examined the newly graduated in pedagogy teachers' perceptions of current school administration concepts and practices. It is an exploratory research study with questionnaire using Likert scale closed-ended questions. The results indicate an emphasis on the official view of the school administration and the sharing of responsibilities as a democratic basis. It is concluded that the respondents have basic perceptions, little criticism on the school administration, reproducing, often a government and media discourse on the subject.en
dc.description.abstractO objetivo do estudo foi identificar a percepção de professores, recém-formados em Pedagogia, sobre conceitos e práticas da gestão escolar atual. Trata-se de uma pesquisa exploratória com aplicação de questionários, com perguntas fechadas, construídas com base na Escala de Likert. Os resultados indicam ênfase na concepção oficial da gestão escolar e no compartilhamento das responsabilidades como bases democráticas. Conclui-se que os participantes da pesquisa possuem percepções básicas, pouco críticas, sobre a gestão escolar, reproduzindo, muitas vezes, um discurso midiático e governamental sobre o tema.pt
dc.format.extent357-372-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSchool administrationen
dc.subjectPedagogyen
dc.subjectLikert scaleen
dc.subjectEducational policyen
dc.subjectGestão escolarpt
dc.subjectPedagogiapt
dc.subjectEscala de Likertpt
dc.subjectPolítica educacionalpt
dc.titleConcepções de professores sobre gestão escolarpt
dc.title.alternativeTeachers' conceptions about school administrationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2177-5796-2012-14-02-357-372.pdf-
dc.relation.ispartofQuaestio: Revista de Estudos de Educação-
dc.identifier.lattes3124948695275900-
dc.identifier.lattes4240896741309427-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.