Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134899
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jorge, Marcos | - |
dc.contributor.author | Telles, Tiago Santos | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T12:58:55Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:31:25Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T12:58:55Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:31:25Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://periodicos.uniso.br/ojs/index.php?journal=quaestio&page=article&op=view&path%5B%5D=1036 | - |
dc.identifier.citation | Quaestio: Revista de Estudos de Educação, v. 14, n. 2, p. 357-372, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 2177-5796 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/134899 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134899 | - |
dc.description.abstract | This study examined the newly graduated in pedagogy teachers' perceptions of current school administration concepts and practices. It is an exploratory research study with questionnaire using Likert scale closed-ended questions. The results indicate an emphasis on the official view of the school administration and the sharing of responsibilities as a democratic basis. It is concluded that the respondents have basic perceptions, little criticism on the school administration, reproducing, often a government and media discourse on the subject. | en |
dc.description.abstract | O objetivo do estudo foi identificar a percepção de professores, recém-formados em Pedagogia, sobre conceitos e práticas da gestão escolar atual. Trata-se de uma pesquisa exploratória com aplicação de questionários, com perguntas fechadas, construídas com base na Escala de Likert. Os resultados indicam ênfase na concepção oficial da gestão escolar e no compartilhamento das responsabilidades como bases democráticas. Conclui-se que os participantes da pesquisa possuem percepções básicas, pouco críticas, sobre a gestão escolar, reproduzindo, muitas vezes, um discurso midiático e governamental sobre o tema. | pt |
dc.format.extent | 357-372 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | School administration | en |
dc.subject | Pedagogy | en |
dc.subject | Likert scale | en |
dc.subject | Educational policy | en |
dc.subject | Gestão escolar | pt |
dc.subject | Pedagogia | pt |
dc.subject | Escala de Likert | pt |
dc.subject | Política educacional | pt |
dc.title | Concepções de professores sobre gestão escolar | pt |
dc.title.alternative | Teachers' conceptions about school administration | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2177-5796-2012-14-02-357-372.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Quaestio: Revista de Estudos de Educação | - |
dc.identifier.lattes | 3124948695275900 | - |
dc.identifier.lattes | 4240896741309427 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.