Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134900
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jorge, Marcos | - |
dc.contributor.author | Conceição, Lucy Mara | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T12:58:55Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:31:25Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T12:58:55Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:31:25Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://periodicos.uniso.br/ojs/index.php?journal=quaestio&page=article&op=view&path%5B%5D=796 | - |
dc.identifier.citation | Quaestio: Revista de Estudos de Educação, v. 14, n. 1, p. 163-172, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 2177-5796 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/134900 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134900 | - |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to present a historical review of the implementation process of the political pedagogical project (PPP) of Londrina (PR). The study used interviews with some agents who participated in the construction of the PPP (teachers, school, supervisors and employees of the Regional Education Center) and investigated the absorption of proposals from the base (school) for the offices of political power. The results showed that although the democratic discourse has always been present in official documents the construction of the PPP had discrete popular participation and projects, as a rule, incorporated the bureaucratic forms issued by official powers. | en |
dc.description.abstract | O objetivo do artigo é apresentar um resgate histórico do processo de implantação do Projeto Político Pedagógico (PPP) do município de Londrina (PR). O estudo utilizou-se de entrevistas com alguns agentes que participaram da elaboração do PPP (professores, supervisores escolares e funcionários do Núcleo Regional de Educação) e investigou como se processou a absorção das propostas oriundas da base (escola) junto aos órgãos do poder político. Os resultados apontaram que embora o discurso democrático esteve sempre presente nos documentos oficiais a construção do PPP teve pouca participação coletiva e os projetos, via de regra, incorporaram as formas burocráticas emanadas pelos órgãos oficiais. | pt |
dc.format.extent | 163-172 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | History of brazilian education | en |
dc.subject | Political pedagogical projet | en |
dc.subject | Educational policy | en |
dc.subject | História da educação brasileira | pt |
dc.subject | Projeto Político Pedagógico | pt |
dc.subject | Política educacional | pt |
dc.title | Projeto Político Pedagógico (PPP): o resgate de sua implantação na rede municipal de ensino de Londrina | pt |
dc.title.alternative | Political Pedagogic Project (PPP): the rescue of its deployment in municipal schools of Londrina | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.contributor.institution | Universidade do Norte do Paraná (UNOPAR) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2177-5796-2012-14-01-163-172.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Quaestio: Revista de Estudos de Educação | - |
dc.identifier.lattes | 3124948695275900 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.