You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134906
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCamargo, Sérgio-
dc.contributor.authorNardi, Roberto-
dc.contributor.authorGhiotto, Renato Tonin-
dc.contributor.authorCaluzi, João José-
dc.contributor.authorXavier, José Armando-
dc.contributor.authorRubo, Elisabete Aparecida Andrello-
dc.contributor.authorRuggiero, Lígia de Oliveira-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:56Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:26Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:56Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:26Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1983-21172012140314-
dc.identifier.citationEnsaio: Pesquisa em Educação em Ciências, v. 14, n. 3, p. 217-235, 2012.-
dc.identifier.issn1983-2117-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134906-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134906-
dc.description.abstractWe aim to report the outcomes of a broader study on Physics teachers' pre-service education, whose data were collected during the restructuring process of the undergraduate program curriculum in Physics Education , carried out in a Brazilian public university. During this process, it was taken into consideration: the pertinent legislation, pre-service and in-service Physics teachers, and university professors' demands who contributed from different positions for the final project organization. To read and interpret discourses of those involved in this process we adopted notions on curricular development and discourse analysis. In this paper we analyze only contributions of future teachers involved in the process.en
dc.description.abstractRelatamos aqui conclusões de um estudo sobre formação inicial de professores, cujos dados foram constituídos durante o processo de reestruturação de um projeto pedagógico de um curso de licenciatura em Física de uma universidade pública. Durante esse processo, foram consideradas a legislação pertinente e as demandas de licenciandos, docentes universitários e de professores de Física em exercício na educação básica que, contribuindo a partir de diferentes posições, colaboraram fornecendo elementos para a configuração final do projeto. Para a leitura e interpretação dos discursos desses segmentos, foram adotadas como referências noções sobre desenvolvimento curricular e análise do discurso. Nesta comunicação, analisamos apenas as contribuições dos licenciandos envolvidos no processo.pt
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Cientifico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent217-235-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPhysics teachers' educationen
dc.subjectDiscourse analysisen
dc.subjectCurriculum restructurationen
dc.subjectFormação de professores de físicapt
dc.subjectAnálise do discursopt
dc.subjectReestruturação curricularpt
dc.titleA reestruturação do projeto pedagógico de um curso de licenciatura em física de uma universidade pública: contribuições de licenciandos ao processopt
dc.title.alternativeThe restructuring of the pedagogical program of a brazilian public university's degree in physics education: contributions of future teachers to the processen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal do Paraná (UFPR)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Federal do Paraná, Departamento de Teoria e Prática de Ensino, Setor de Educação, Curitiba-PR-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engenheiro Luiz Edmundo C. Coube, s/n., Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engenheiro Luiz Edmundo C. Coube, s/n., Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engenheiro Luiz Edmundo C. Coube, s/n., Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engenheiro Luiz Edmundo C. Coube, s/n., Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.1590/1983-21172012140314-
dc.identifier.scieloS1983-21172012000300217-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS1983-21172012000300217.pdf-
dc.relation.ispartofEnsaio: Pesquisa em Educação em Ciências-
dc.identifier.lattes4449947783474945-
dc.identifier.lattes6719368282265238-
dc.identifier.lattes4471455206932709-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.