You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLanghi, Rodolfo-
dc.contributor.authorNardi, Roberto-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:58:57Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:28Z-
dc.date.available2016-03-02T12:58:57Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:28Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/alexandria/article/view/37710-
dc.identifier.citationAlexandria, v. 4, n. 2, p. 7-28, 2012.-
dc.identifier.issn1982-5153-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134913-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134913-
dc.description.abstractThis paper is a theoretical review where we present teachers’ formative trajectories, according to concepts and significations from teachers' education literature, bibliography references to the UNESP Science Education Research Group. We summarize, in an overview table, different typologies associated to teachers' formative and professional development, trying to establish relationships among them. This study is aimed at to rethink these trajectories, in order to provide subsidies for future investigation in this research line.en
dc.description.abstractEste artigo, de revisão teórica, apresenta etapas da trajetória formativa de professores, mediante os conceitos e as significações atribuídas por autores da área de formação de professores, referências do Grupo de Pesquisa em Ensino de Ciências, da Faculdade de Ciências da UNESP. Procuramos sintetizar, mediante o uso de uma tabela, as diferentes tipologias associadas às trajetórias formativas docentes, efetuando possíveis aproximações entre si, com o objetivo de sugerir, a partir de uma visão geral destas, um repensar sobre estas trajetórias, fornecendo, assim, subsídios para futuros trabalhos com abordagens nesta linha de pesquisa.pt
dc.format.extent7-28-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeachers’ initial educationen
dc.subjectTeachers’ continuous educationen
dc.subjectTeachers’ educational trajectoriesen
dc.subjectScience educationen
dc.subjectFormação inicial de professorespt
dc.subjectFormação continuada de professorespt
dc.subjectTrajetórias formativas docentespt
dc.subjectEnsino de ciênciaspt
dc.titleTrajetórias Formativas Docentes: buscando aproximações na bibliografia sobre formação de professorespt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Núcleo Residencial Presidente Geisel, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Núcleo Residencial Presidente Geisel, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1982-5153-2012-04-02-07-28.pdf-
dc.relation.ispartofAlexandria-
dc.identifier.lattes7412952908466931-
dc.identifier.lattes4449947783474945-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.