You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134952
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMagalhães, Aracê Maria Magenta-
dc.contributor.authorBomtempo, Edda-
dc.contributor.authorPeréz-Ramos, Aidyl M. de Queiroz-
dc.contributor.authorSalgado, Manoel Henrique-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:07Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:33Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:07Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:33Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.redalyc.org/toc.oa?id=946&numero=23639-
dc.identifier.citationBoletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 32, n. 82, p. 160-190, 2012.-
dc.identifier.issn1415-711X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134952-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134952-
dc.description.abstractThis research analyses the development of children presented with profound deafness and benefited by the cochlear implant, discovery of great significance in hearing health. The work is based, theoretically, on Winnicott, and methodologically, in anamnesis data and playing on a set of ludic scenes, systematically organized. Ten pre-school children with implants, selected by hospital and homogenization eligibility criteria participate in this study encompassing interviews with parents and playful observation sessions with the children, besides Lynn´s Dolls Structured Game. In the children, the results show immaturity, regression to earlier stages of their development, dependency and behavioral disorders, in particular, those related to language, interrelationship and anxiety. In the parents, family disorientation, partly overcome. The children and family participating are assisted by a multidisciplinary health team, at the hospital where they are attended.en
dc.description.abstractEsta pesquisa analisa o desenvolvimento de crianças com surdez profunda e beneficiadas pelo implante coclear, uma descoberta de grande significação na saúde audiológica. O trabalho fundamenta-se, teoricamente, em Winnicott e, metodologicamente, em dados de anamnese e do brincar em um conjunto de cenas lúdicas, sistematicamente organizadas. Dez pré-escolares com implante, selecionados por critérios de elegibilidade hospitalar e de homogeneização, são participantes deste estudo. Utilizam-se entrevistas com os pais e realizam-se sessões de observação lúdica e o Jogo Estruturado com Bonecos, de Lynn, nas crianças. Os resultados evidenciam, nessas últimas, imaturidade, regressão a fases anteriores de seu desenvolvimento, dependência e distúrbios de comportamento em especial os de linguagem, inter-relação e ansiedade; nos pais, desorientação familiar, em parte, superada. As crianças e as famílias participantes são assistidas por uma equipe multidisciplinar de saúde, no hospital onde são atendidas.pt
dc.format.extent160-190-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectChilden
dc.subjectWinnicotten
dc.subjectCochlear implanten
dc.subjectLynn’s structured doll play testen
dc.subjectCriançaspt
dc.subjectWinnicottpt
dc.subjectImplante coclearpt
dc.subjectJogo estruturado com bonecos de Lynnpt
dc.titleO brincar para conhecer o desenvolvimento de crianças com implante coclearpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Engenharia de Produção, Faculdade de Engenharia de Bauru, Bauru, Av. Luiz Edmundo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Engenharia de Produção, Faculdade de Engenharia de Bauru, Bauru, Av. Luiz Edmundo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1415-711X-2012-32-82-160-190.pdf-
dc.relation.ispartofBoletim - Academia Paulista de Psicologia-
dc.identifier.lattes8207092389931188-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.