You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134962
Title: 
Geração Y: característica de um novo ouvinte
Other Titles: 
Generation Y: characteristics of a new radio listener
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2178-2687
Sponsorship: 
Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
Abstract: 
  • The aim of this study is to present the main features in relation to the consumption of meédia, especially the radio, the current teenagers who make up the so‑called Generation Y or Generation Internet. The members of this generation are people in forming in socio‑cultural, educational, psychological and professional, under heavy influence of the cultures of com‑ puting, audiovisual communication and also the economic and cultural globalization. For this reason, they represent a strategic public for research on reception and media culture.
  • O presente artigo objetiva apresentar as principais características em relação ao consumo de mídia, especialmente o radiofônico, dos atuais adolescentes que compõem a denominada Geração Y, ou Geração da Internet. Esses são pessoas em formação sociocultural, educacio‑ nal, psicológica e profissional, sob intensa influência das culturas da informática, da comuni‑ cação audiovisual e também da globalização cultural e econômica, e, por isso, representam um público estratégico para as pesquisas sobre recepção e cultura midiática.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Conexão: Comunicação e Cultura, v. 11, n. 22, p. 63-80, 2012.
Time Duration: 
63-80
Keywords: 
  • Communication
  • Generation Y
  • Content radio
  • Reception
  • Comunicação
  • Geração Y
  • Recepção
  • Rádio
Source: 
http://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/issue/view/93/showToc
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134962
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.