You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMagnoni, Antonio Francisco-
dc.contributor.authorMiranda, Giovani Vieira-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:09Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:34Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:09Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:34Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/issue/view/93/showToc-
dc.identifier.citationConexão: Comunicação e Cultura, v. 11, n. 22, p. 63-80, 2012.-
dc.identifier.issn2178-2687-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134962-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134962-
dc.description.abstractThe aim of this study is to present the main features in relation to the consumption of meédia, especially the radio, the current teenagers who make up the so‑called Generation Y or Generation Internet. The members of this generation are people in forming in socio‑cultural, educational, psychological and professional, under heavy influence of the cultures of com‑ puting, audiovisual communication and also the economic and cultural globalization. For this reason, they represent a strategic public for research on reception and media culture.en
dc.description.abstractO presente artigo objetiva apresentar as principais características em relação ao consumo de mídia, especialmente o radiofônico, dos atuais adolescentes que compõem a denominada Geração Y, ou Geração da Internet. Esses são pessoas em formação sociocultural, educacio‑ nal, psicológica e profissional, sob intensa influência das culturas da informática, da comuni‑ cação audiovisual e também da globalização cultural e econômica, e, por isso, representam um público estratégico para as pesquisas sobre recepção e cultura midiática.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.format.extent63-80-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCommunicationen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectContent radioen
dc.subjectReceptionen
dc.subjectComunicaçãopt
dc.subjectGeração Ypt
dc.subjectRecepçãopt
dc.subjectRádiopt
dc.titleGeração Y: característica de um novo ouvintept
dc.title.alternativeGeneration Y: characteristics of a new radio listeneren
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2178-2687-2012-11-22-63-80.pdf-
dc.relation.ispartofConexão: Comunicação e Cultura-
dc.identifier.lattes5884461869811166-
dc.identifier.lattes3249812382402062-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.