You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134989
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Luciene Fernanda da-
dc.contributor.authorAssis, Alice-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:16Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:38Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:16Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:38Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5007/2175-7941.2012v29n2p313-
dc.identifier.citationCaderno Brasileiro de Ensino de Física, v. 29, n. 2, p. 2012-324, 2012.-
dc.identifier.issn1677-2334-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134989-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134989-
dc.description.abstractConsidering the importance of the inclusion of Modern and Contemporary Physics in the curriculum of Physics in High School, it is proposed in this work an experimental activity, made with low- cost materials, which presents the photoelectric effect. This activity can be used articulating this phenomenon with some technological applications experienced by the students in their daily lives. When working the experiment, the teacher can encourage students to investigate what happens during its execution and, through questions, get them to express their ideas in the previous attempt to explain its operation. This articulation linked to social interaction in the classroom can arouse the students’curiosity and motivation of students to learn the subject taught in classroom.en
dc.description.abstractConsiderando-se a importância da inserção da Física Moderna e Contemporânea no currículo de Física do Ensino Médio, propõese, neste trabalho uma atividade experimental, confeccionada com materiais de baixo custo, que aborda o efeito fotoelétrico. Essa atividade pode ser utilizada de forma contextualizada, articulandose esse fenômeno com algumas aplicações tecnológicas vivenciadas pelos alunos no seu cotidiano. Ao trabalhar o experimento, o professor pode incentivar os alunos a investigarem o que ocorre no decorrer de sua execução e, por meio de perguntas, levá-los a expressar as suas ideias prévias na tentativa de explicarem o seu funcionamento. Essa articulação vinculada à interação social em sala de aula pode despertar a curiosidade e a motivação dos alunos em aprenderem os conhecimentos trabalhados.pt
dc.format.extent313-324-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPhysics Educationen
dc.subjectPhotoelectric effecten
dc.subjectExperimental activityen
dc.subjectEnsino de Físicapt
dc.subjectAtividade experimentalpt
dc.subjectEfeito fotoelétricopt
dc.titleFísica Moderna no Ensino Médio: um experimento para abordar o efeito fotoelétricopt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, Guaratingueta, Avenida Dr. Ariberto Pereira da Cunha 333, Portal da Colinas, CEP 12516-410, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, Guaratingueta, Avenida Dr. Ariberto Pereira da Cunha 333, Portal da Colinas, CEP 12516-410, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.5007/2175-7941.2012v29n2p313-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1677-2334-2012-29-02-2012-324.pdf-
dc.relation.ispartofCaderno Brasileiro de Ensino de Física-
dc.identifier.lattes7685860330861283-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.