You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Aguinaldo Robinson de-
dc.contributor.authorMarques, Emíla de mendonça Rosa-
dc.contributor.authorBreda, Ana Maria-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:33Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:46Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:33Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:46Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.rematec.net.br/index.php/rematec/issue/view/10/showToc-
dc.identifier.citationREMATEC. Revista de Matemática, Ensino e Cultura, n. 10, p. 73-88, 2012.-
dc.identifier.issn1980-3141-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135050-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135050-
dc.description.abstractThe complex analysis is, in actuality, a fundamental mathematical object, given its applicability to various areas of science. This paper proposes a more interesting intertwining of mathematical content to the Visual Arts, through computer graphics. The presentation of aesthetic standards, using the “domain coloring” for viewing a complex function, shows that algebraic and geometric properties can be “colored” which makes its study more human, contextualized, pleasant and dynamic, leading to greater ability to understand, to absorb and to create concepts. This work shows the contribution to the interdisciplinarity to study of mathematics.en
dc.description.abstractA análise complexa é, na atualidade, um objeto matemático fundamental, tendo em vista sua aplicabilidade às mais variadas áreas da Ciência. Este trabalho propõe mais um entrelaçamento interessante desse conteúdo matemático com as Artes Visuais, através da computação gráfica. A apresentação de padrões estéticos, utilizando o método domain coloring para a visualização de uma função complexa, mostra que propriedades algébricas e geométricas podem ser “coloridas”, o que torna o seu estudo mais humano, contextualizado, agradável e dinâmico, possibilitando maior capacidade de entendimento, absorção e, até mesmo, de criação de conceitos. Este trabalho evidencia, mais uma vez, a contribuição da interdisciplinaridade ao estudo da Matemática.pt
dc.format.extent73-88-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMathematics educationen
dc.subjectComplex numbersen
dc.subjectVisual artsen
dc.subjectICTen
dc.subjectEducação matemáticapt
dc.subjectNúmeros complexospt
dc.subjectArtes visuaispt
dc.subjectTICpt
dc.titleMatemática e arte: incursões na interdisciplinaridadept
dc.title.alternativeMathematics and art: diving on Interdisciplinarityen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade de Aveiro (UA)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Química, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luis Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17030-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Química, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luis Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17030-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofREMATEC. Revista de Matemática, Ensino e Cultura-
dc.identifier.lattes4167514050938821-
dc.identifier.lattes9487927754410474-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.