You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135072
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPorém, Maria Eugênia-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:38Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:49Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:38Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:49Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.13037/ci.vol13n25.1522-
dc.identifier.citationComunicação & Inovação, v. 13, n. 25, p. 61-70, 2012.-
dc.identifier.issn1809-564X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135072-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135072-
dc.description.abstractStudy on the Organizational Communication and the information from the perspective of the corporate social responsibility (CSR). Presumes that the CSR to be incorporated into a process of business management involves a transformation in the ways of communication and information management. The objective is to think about the essential function of the communication and information as strategic competences of socially responsible companies, in the knowledge generation, in the value creation and in the incorporation of awareness of ethical conduct and company’s corporate, as reflector of its organizational culture, reflected to its stakeholders.en
dc.description.abstractTrata-se de um estudo sobre comunicação organizacional e a informação na perspectiva da responsabilidade social empresarial (RSE). Levantou-se o pressuposto de que a RSE, para ser incorporada em um processo de gestão empresarial, envolve uma transformação nas formas de gerenciamento da comunicação e da informação. O objetivo é refletir sobre o papel essencial da comunicação e da informação como competências estratégicas das organizações socialmente responsáveis, na geração do conhecimento, na criação de valor e na incorporação de consciência da conduta ética e corporativa da organização, como espelho de sua cultura organizacional, refletida para seus stakeholders.pt
dc.format.extent61-70-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectOrganizational communicationen
dc.subjectInformationen
dc.subjectCorporate social responsibilityen
dc.subjectComunicação organizacionalpt
dc.subjectInformaçãopt
dc.subjectResponsabilidade social empresarialpt
dc.titleComunicação organizacional, informação e responsabilidade social: uma nova relaçãopt
dc.title.alternativeOrganizational communication, information and social responsibility: a new relationshipen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, São Paulo, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, São Paulo, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.13037/ci.vol13n25.1522-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofComunicação & Inovação-
dc.identifier.lattes6720570473720358-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.