You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKochhann, Maria Elizabete Rambo-
dc.contributor.authorCarvalho, Lizete Maria Orquiza de-
dc.contributor.authorLopes Júnior, Jair-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:40Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:50Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:40Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:50Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://sinop.unemat.br/projetos/revista/index.php/educacao/article/view/650-
dc.identifier.citationRevista Educação, Cultura e Sociedade, v. 2, n. 1, p. 58-70, 2012.-
dc.identifier.issn2237-1648-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135082-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135082-
dc.description.abstractThis paper aims at analyzing the initial actions of a project called Education Observatory with Focus on Mathematics and Science Initiation, which involves three Brazilian universities and proposes interventions in school units with research-action methodology. The main result is that the pillar of the project is a network of specific actions with students of basic education, which seek to put in evidence the possibilities of teaching/learning Mathematics by making use of different methodological proposals such as interactive activities, math games, problem solving situations, in few words, activities that may be distinguished by the participation of students and by helping them to understand the content of Mathematics. Such actions, we hope, will contribute to teacher education and may occur in concomitance with educational problems faced by University-School partnerships.en
dc.description.abstractEste trabalho pretende analisar as ações iniciais de um projeto chamado “Observatório da Educação com Foco em Matemática e Iniciação em Ciências”, o qual envolve três universidades brasileiras e se propõe realizar intervenções em unidades escolares com a investigação-ação como metodologia. O principal resultado é o de que o pilar do projeto se constitui em uma rede de ações pontuais de intervenção com alunos da Educação Básica, as quais pretendem evidenciar as possibilidades de ensinar/aprender Matemática fazendo uso de diferentes abordagens metodológicas tais como atividades interativas, jogos matemáticos, resolução de situações-problema, enfim, que primem pela participação dos estudantes e os levem a compreender a matemática presente nessas situações. Tais iniciativas, esperamos, irão contribuir para que a formação inicial de professores ocorra em concomitância com o enfrentamento de problemas educacionais encontrados pela parceria universidade-escola.pt
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent58-70-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducation centeren
dc.subjectInitial formationen
dc.subjectInstructional sequencesen
dc.subjectObservatório da educaçãopt
dc.subjectFormação inicialpt
dc.subjectSequências didáticaspt
dc.titleA aplicação de uma sequencia didática: caixa eletrônicopt
dc.title.alternativeImplementation of a didactic sequence: the automated teller machineen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Engenharia Ilha Solteira, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Engenharia Ilha Solteira, Ilha Solteira, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Educação, Cultura e Sociedade-
dc.identifier.lattes1124424108310223-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.