You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135105
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPeralta, Deise Aparecida-
dc.contributor.authorLopes Júnior, Jair-
dc.contributor.authorGonçalves, Harryson Junio Lessa-
dc.contributor.authorDias, Ana Lúcia Braz-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:46Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:53Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:46Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:53Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://periodicos.uems.br/novo/index.php/interfaces/article/viewArticle/3916-
dc.identifier.citationInterfaces da Educação, v. 4, n. 10, p. 219-232, 2013.-
dc.identifier.issn2177-7691-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135105-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135105-
dc.description.abstractThe article aims at discussing how the official documents of the curricula of the state of São Paulo, as well as the state's in service teacher training initiatives, provide to teachers guidance towards the development of competencies and skills, with the ultimate objective of guaranteeing successful student performance. The study used semi-structured interviews with a public school teacher in the state of São Paulo, which took place during six meetings. The findings show how the Curriculum of the State of São Paulo, which is part of the System of Assessment of Scholastic Performance in the State of São Paulo (SARESP), when asking elementary school teachers to fulfill the task of affording students the development of competencies and skills, is not effective in its guidance as for the ways of carrying out and modifying teaching practices.en
dc.description.abstractO artigo visa contribuir com discussões sobre como os documentos oficiais do Currículo do Estado de São Paulo, implantado no ano de 2008 em toda a rede estadual de ensino de São Paulo, bem como suas ações de formação continuada, fornecem orientações ao professor sobre o desenvolvimento de competências e habilidades visando garantir, com isso, um desempenho satisfatório dos alunos. Como metodologia, o estudo utilizou entrevistas semiestruturadas realizadas com uma professora da rede pública estadual paulista, conduzidas ao longo de seis reuniões. Os resultados apontaram que o Currículo do Estado de São Paulo, o qual se integra ao Sistema de Avaliação de Rendimento Escolar do Estado de São Paulo (SARESP), ao solicitar que professores da Educação Básica cumpram a tarefa de proporcionar aos alunos o desenvolvimento de competências e habilidades, não se apresenta efetivo nas orientações para formas de condução e alteração de práticas docentes.pt
dc.format.extent219-232-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectElementary educationen
dc.subjectCompetenciesen
dc.subjectSkillsen
dc.subjectEducação Básicapt
dc.subjectCompetênciaspt
dc.subjectHabilidadespt
dc.titleO impacto dos termos competências e habilidades na prática docente de uma professora paulistapt
dc.title.alternativeThe impact of the terms competencies and skills in the practice of a teacher from the state of São Pauloen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationDepartamento de Matemática da Faculdade de Engenharia Campus Ilha Solteira – UNESP.-
dc.description.affiliationDepartamento de Psicologia da Faculdade de Ciências Campus Bauru – UNESP.-
dc.description.affiliationDepartamento de Biologia da Faculdade de Engenharia Campus Ilha Solteira - UNESP.-
dc.description.affiliationDepartamento de Matemática da Central Michigan University – USA-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Matemática da Faculdade de Engenharia Campus Ilha Solteira – UNESP.-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Psicologia da Faculdade de Ciências Campus Bauru – UNESP.-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Biologia da Faculdade de Engenharia Campus Ilha Solteira - UNESP.-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2177-7691-2013-04-10-219-232.pdf-
dc.relation.ispartofInterfaces da Educação-
dc.identifier.lattes1124424108310223-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.