You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135145
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLanghi, Rodolfo-
dc.contributor.authorScalvi, Rosa Maria Fernandes-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:56Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:59Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:56Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:59Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://instrumento.ufjf.emnuvens.com.br/revistainstrumento/article/view/2642-
dc.identifier.citationInstrumento - Revista em estudo e pesquisa em educação, v. 15, n. 1, p. 25-38, 2013.-
dc.identifier.issn1984-5499-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135145-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135145-
dc.description.abstractThis article considers some potential of activities developed in non-formal education in astronomy, like astronomical observatories and other related establishments. This kind of research is less explored in our country. We present, in this text, a model to study possible relations among these kinds of communities: the scientific, the amateur and the professional, applicable in astronomical observatories, in a motion against the local and punctual activities dispersion and pulverization of these establishments, and against the use of common sense to develop their activities, aiming the advancement of the astronomy education and its national research.en
dc.description.abstractEste artigo considera brevemente algumas das potencialidades, ainda pouco exploradas em nosso país, referentes às atividades desenvolvidas em ambientes não escolares de ensino de astronomia, tais como os observatórios astronômicos e demais estabelecimentos relacionados. Apresentamos um modelo que aborda aproximações possíveis entre as comunidades científica, amadora e profissional, aplicáveis em observatórios astronômicos, seguindo um movimento de sentido contrário à dispersão e pulverização de esforços pontuais destes estabelecimentos e da realização de suas atividades embasadas no senso comum, visando o desenvolvimento nacional da educação em astronomia e de sua pesquisa.pt
dc.format.extent67-80-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectAstronomy educationen
dc.subjectTeacher formationen
dc.subjectRelations among scientificen
dc.subjectAmateur and professional communitiesen
dc.subjectAstronomical observatoryen
dc.subjectScientific popularizationen
dc.subjectEducação em astronomiapt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectRelações comunidade científica/ amadora/escolarpt
dc.subjectObservatório astronômicopt
dc.subjectDivulgação científicapt
dc.titleAproximações entre as comunidades científica, amadora e escolar: estudando as potencialidades de observatórios astronômicos para a educação em astronomiapt
dc.title.alternativeApproaches between the scientific, amateur and school communities: studying the potential of astronomical observatories for astronomy educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Luis Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Luis Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1984-5499-2013-15-01-25-38.pdf-
dc.relation.ispartofInstrumento - Revista em estudo e pesquisa em educação-
dc.identifier.lattes0492600439402115-
dc.identifier.lattes7412952908466931-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.