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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135146
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dc.contributor.authorGarnica, Antonio Vicente Marafioti-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:57Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:59Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:57Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:59Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/alexandria/article/view/37927-
dc.identifier.citationAlexandria, v. 06, n. 01, p. 35-60, 2013.-
dc.identifier.issn1982-5153-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135146-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135146-
dc.description.abstractThis essay sketches some principles according to which a research project called “Mapping of math teacher education and practice in Brazil” is been conducted by a group of researchers with the objective of understanding the way policies related to teacher education and practice are effectively implemented in different regions of the country. The main objective of this article is, therefore, to discuss the pressupositions of this project, its foundation, the basic beliefs in which it is rooted. In order to emphasize such principles, some remarks on theorization, methodology, teacher education, narratives and on the concept of mobilization/apropriation are done. The essay is based on a metaphor built on cartographical practices.en
dc.description.abstractO texto pretende apresentar, em linhas gerais, alguns dos princípios e pressupostos que norteiam o Projeto de Pesquisa Mapeamento da Formação e Atuação de Professores de Matemática no Brasil. Não trata, entretanto, de apresentar ou descrever o projeto, propriamente, mas seu solo, as crenças que o sustentam. Dentre esses princípios ressaltam-se as concepções sobre teorização e metodologia, formação de professores, narrativas e o conceito de mobilização/apropriação. A metáfora da cartografia alinhava todo o texto, e dela decorrem considerações – sobre amplitude, descentralização e jogos de escala – julgadas essenciais para justificar o Projeto.pt
dc.format.extent35-60-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCartographyen
dc.subjectNarrativesen
dc.subjectTeacher educationen
dc.subjectMathematics educationen
dc.subjectCartografiapt
dc.subjectNarrativaspt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectEducação matemáticapt
dc.titleCartografias contemporâneas: mapa e mapeamento como metáforas para a pesquisa sobre a formação de professores de Matemáticapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luis Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luis Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1982-5153-2013-06-01-35-60.pdf-
dc.relation.ispartofAlexandria-
dc.identifier.lattes5089072868644414-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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