Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135146
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Garnica, Antonio Vicente Marafioti | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T12:59:57Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:31:59Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T12:59:57Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:31:59Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | https://periodicos.ufsc.br/index.php/alexandria/article/view/37927 | - |
dc.identifier.citation | Alexandria, v. 06, n. 01, p. 35-60, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 1982-5153 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/135146 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135146 | - |
dc.description.abstract | This essay sketches some principles according to which a research project called “Mapping of math teacher education and practice in Brazil” is been conducted by a group of researchers with the objective of understanding the way policies related to teacher education and practice are effectively implemented in different regions of the country. The main objective of this article is, therefore, to discuss the pressupositions of this project, its foundation, the basic beliefs in which it is rooted. In order to emphasize such principles, some remarks on theorization, methodology, teacher education, narratives and on the concept of mobilization/apropriation are done. The essay is based on a metaphor built on cartographical practices. | en |
dc.description.abstract | O texto pretende apresentar, em linhas gerais, alguns dos princípios e pressupostos que norteiam o Projeto de Pesquisa Mapeamento da Formação e Atuação de Professores de Matemática no Brasil. Não trata, entretanto, de apresentar ou descrever o projeto, propriamente, mas seu solo, as crenças que o sustentam. Dentre esses princípios ressaltam-se as concepções sobre teorização e metodologia, formação de professores, narrativas e o conceito de mobilização/apropriação. A metáfora da cartografia alinhava todo o texto, e dela decorrem considerações – sobre amplitude, descentralização e jogos de escala – julgadas essenciais para justificar o Projeto. | pt |
dc.format.extent | 35-60 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Cartography | en |
dc.subject | Narratives | en |
dc.subject | Teacher education | en |
dc.subject | Mathematics education | en |
dc.subject | Cartografia | pt |
dc.subject | Narrativas | pt |
dc.subject | Formação de professores | pt |
dc.subject | Educação matemática | pt |
dc.title | Cartografias contemporâneas: mapa e mapeamento como metáforas para a pesquisa sobre a formação de professores de Matemática | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luis Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Luis Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1982-5153-2013-06-01-35-60.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Alexandria | - |
dc.identifier.lattes | 5089072868644414 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.