You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135150
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Luzia Aparecida de-
dc.contributor.authorGarnica, Antonio Vicente Marafioti-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:58Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:00Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:58Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:00Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/index.php/educacaopublica/article/view/1241-
dc.identifier.citationRevista de Educação Pública, v. 22, n. 50, p. 763-784, 2013.-
dc.identifier.issn0104-5962-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135150-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135150-
dc.description.abstractThe starting point of this paper is a brief report of a specific research about a Brazilian institution called Grupo Escolar. Its main intention, however, lies in the discussion on some methodological procedures and some distinct scientific practices in Human Sciences. Authors make some remarks on the possibilities of alternative research protocols, its boundaries and potentialities, specially focusing the study of school archives and the use of Oral History approach. The discussion about Oral History brings to the scene two others important themes – childhood and elderliness.en
dc.description.abstractEste artigo baseia-se em estudo sobre as dinâmicas escolares de um Grupo Escolar do interior do estado de São Paulo, e sua intenção principal é tematizar aspectos relativos à metodologia de pesquisa, à possibilidade de protocolos alternativos de investigação, seus limitantes e potencialidades. Ao articular entrevistas, documentos escritos, fotografias, jornais escolares e documentos pessoais – criou-se um protocolo investigativo multifacetado do qual aqui são ressaltados, de modo específico, o trabalho com arquivos escolares e aspectos próprios ao uso da história oral. Particularmente, ao tratar da histó- ria oral, surge uma breve discussão em torno dos conceitos de infância e velhice.pt
dc.format.extent763-784-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectResearch methodologyen
dc.subjectOral historyen
dc.subjectSchool archivesen
dc.subjectChildhooden
dc.subjectElderlinessen
dc.subjectMetodologia de pesquisapt
dc.subjectHistória oralpt
dc.subjectArquivos escolarespt
dc.subjectInfânciapt
dc.subjectVelhicept
dc.titleDe arquivos e fontes, escrita e oralidade, infância e velhice: considerações acerca de um protocolo de pesquisa sobre um grupo escolarpt
dc.title.alternativeArchives and sources, the written and the oral, childhood and elderliness: an essay about a research protocolen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Matemática, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Matemática, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0104-5962-2013-22-50-763-784.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Educação Pública-
dc.identifier.lattes5089072868644414-
dc.identifier.lattes8234381313016867-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.