You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135178
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLuvizotto, Caroline Kraus-
dc.contributor.authorCarniel, Fabiane-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:05Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:04Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:05Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:04Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/issue/view/139/showToc-
dc.identifier.citationConexão: Comunicação e Cultura, v. 12, n. 24, p. 13-40, 2013.-
dc.identifier.issn2178-2687-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135178-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135178-
dc.description.abstractInformation and communication technologies (ICT) pervade the daily lives of people affecting relations and social subsystems. Education is not unrelated to this process and in this scenario the distance education (EaD). Considering as a starting point the information society and its characteristics, the objective of this paper was to analyze the relationship between the new information and communication technologies, teaching and learning in the virtual classroom, seeking to understand what is the design of teaching and learning inherent in the current generation of EaD. Thus, by means of analytical, descriptive and exploratory research, bibliographic and qualitative approach oriented, it was concluded that ICT has a very important role in the context of EaD, allowing the creation of interactive virtual learning environments that enable communication between teachers, tutors and students, making possible the Exchange and sharing of key information on the teaching and learning process.en
dc.description.abstractAs tecnologias da informação e comunicação (TIC) permeiam o cotidiano das pessoas afetando as relações e os subsistemas sociais. A educação não está alheia a esse processo e neste cenário destaca-se a Educação a Distância (EaD). Considerando como ponto de partida a sociedade da informação e suas características, o objetivo deste artigo foi analisar a relação entre as novas tecnologias de informação e comunicação, o ensino e a aprendizagem na sala de aula virtual, buscando compreender qual é a concepção de ensino e aprendizagem inerente à atual geração da EaD. Assim, por meio da pesquisa exploratória, descritiva e analítica, de cunho bibliográfico e com abordagem qualitativa, concluiu-se que as TIC têm um papel bastante importante no contexto da EaD, permitindo a criação de ambientes virtuais de aprendizagem interativos, que viabilizam a comunicação entre professores, tutores e alunos, possibilitando a troca e o compartilhamento de informações fundamentais no processo de ensino e aprendizagem.pt
dc.format.extent13-40-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectDistance educationen
dc.subjectThe information societyen
dc.subjectInformation and communication Technologiesen
dc.subjectTeaching and learning processen
dc.subjectVirtual classroomen
dc.subjectEducação a Distanciapt
dc.subjectSociedade da informaçãopt
dc.subjectTecnologias de Informação e Comunicaçãopt
dc.subjectProcesso ensino-apendizagempt
dc.subjectSala de aula virtualpt
dc.titleEducação a distância na sociedade da informação: reflexões acerca dos processos de comunicação, ensino e aprendizagem na sala de aula virtualpt
dc.title.alternativeDistance education in the information society: reflections on the processes of communication, learning and teaching in the virtual classroomen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionCentro de Ensino Superior de Maringá (Unicesumar)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências Humanas, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências Humanas, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2178-2687-2013-12-24-13-40.pdf-
dc.relation.ispartofConexão: Comunicação e Cultura-
dc.identifier.lattes2273673575861970-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.