You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135179
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoraes, Érika de-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:05Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:04Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:05Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:04Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0102-44502013000300005-
dc.identifier.citationDELTA. Documentação de Estudos em Linguística Teórica e Aplicada, v. 29, n. spe, p. 443-465, 2013.-
dc.identifier.issn0102-4450-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135179-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135179-
dc.description.abstractThis article reviews the history of the famous painting by Leonardo da Vinci, the Mona Lisa or Gioconda, sixteenth century, aiming to discuss about some of the multiple senses (or discourses) around its meaning, with the support of the French branch of the Discourse Analysis, especially based on concepts developed by D. Maingueneau. As it is characteristic of the work of art, the senses are open, which does not exclude the possibility of detachment, among which we accentuated the "Mona Lisa smile" as one of the main traits of the authorship by Leonardo Da Vinci and, simultaneously, a trait propitious to aphorisation. Thus, the work of art is releasing of the exclusive authorship of Da Vinci and it suscitates several rereadings, which help composing a discursive ethos around this consecrated painting and, at the same time, which make circulating distinct stereotypes.en
dc.description.abstractEste texto resgata um pouco da história da famosa pintura de Leonardo da Vinci, a Mona Lisa, ou Gioconda, do século XVI, com objetivo de discorrer a respeito de alguns dos múltiplos sentidos (ou discursos) em torno de seu significado, tendo como suporte o respaldo teórico-metodológico da Análise do Discurso de linha francesa, com base especialmente em conceitos desenvolvidos por D. Maingueneau.pt
dc.format.extent443-465-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMona Lisaen
dc.subjectDiscursive ethosen
dc.subjectAphorisationen
dc.subjectAutorshipen
dc.subjectMona Lisapt
dc.subjectEthos discursivopt
dc.subjectAforizaçãopt
dc.subjectAutoriapt
dc.titleMona Lisa: sentidos múltiplos de um sorriso enigmáticopt
dc.title.alternativeMona Lisa: multiple meanings of an enigmatic smileen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências Humanas, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências Humanas, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.1590/S0102-44502013000300005-
dc.identifier.scieloS0102-44502013000300005-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0102-44502013000300005.pdf-
dc.relation.ispartofDELTA. Documentação de Estudos em Linguística Teórica e Aplicada-
dc.identifier.lattes7422887152634157-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.