You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAmérico, Marcos-
dc.contributor.authorNavari, Shelley Costa-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:14Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:10Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:14Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/163-
dc.identifier.citationREVISTA GEMInIS, Ano 4, v. 2, n. 2, p. 87-105, 2013.-
dc.identifier.issn2179-1465-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135216-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135216-
dc.description.abstractThe deployment of Digital TV in Brazil opens up space for the development of educative content based on the concepts of t-learning and edutertainment. The study proposes the application of the gamification as a link of communication to encourage and modify the users’ behavior. However, bumps into itself on the conceptual problem, once the literature brings several definitions that vary according to the application context. The objective this study, exploratory, is to propose a conceptual approach, in order to build a delimited concept that substantiates the gamification system in Interactive Digital TV.en
dc.description.abstractA implantação da TV Digital no Brasil abre espaço para o desenvolvimento de conteúdos educativos baseados nos conceitos de t-learning e edutretenimento. O estudo propõe a aplicação da gamificação como elo comunicacional para incentivar e modificar o comportamento dos usuários. No entanto, esbarra-se na problemática conceitual do termo, uma vez que a literatura traz diversas e amplas definições, que variam de acordo com o contexto de aplicação. O objetivo deste trabalho, de caráter exploratório, é propor uma abordagem conceitual, a fim de construir um conceito delimitado e que fundamente o sistema de gamificação em TV Digital Interativapt
dc.format.extent87-105-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectGamificationen
dc.subjectInteractivityen
dc.subjectT-learningen
dc.subjectDigital TVen
dc.subjectEdutertainmenten
dc.subjectTV Digitalpt
dc.subjectAudiovisualpt
dc.subjectRádio e TVpt
dc.subjectGamificaçãopt
dc.subjectEdutretenimentopt
dc.subjectComunicação Socialpt
dc.titleGamificação: abordagem e construção conceitual para aplicativosem TV Digital Interativapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2179-1465-2013-02-02-87-105.pdf-
dc.relation.ispartofREVISTA GEMInIS-
dc.identifier.lattes1126886933267406-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.