You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlves, Fabio de Souza-
dc.contributor.authorCamargo, Eder Pires de-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:19Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:13Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:19Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:13Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5752/P.2316-9451.2013v2n1p61-
dc.identifier.citationAbakós, v. 2, n. 1, p. 61-74, 2013.-
dc.identifier.issn2316-9451-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135239-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135239-
dc.description.abstractThe present work discusses the Physics education for deaf students, including the formation of the Physics education professional, the specialized educational service and the participation of translators and interpreters of the Sign Language in this process. We analyzed qualitatively the national policy for specialized education in the inclusive vision, legislation and national opinion related to the teaching profession in Physics. Using documentations, it was possible to identify the limitations and contradictions related to specialized educational service and the teaching and learning process in Physics.en
dc.description.abstractO presente trabalho discute o ensino de Física para alunos surdos, contextualizando a formação do professor de Física, o atendimento educacional especializado e a participação dos tradutores e intérpretes da língua de sinais. Analisamos qualitativamente a Política Nacional de Educação Especial na Perspectiva Inclusiva, a legislação e os pareceres nacionais referentes à profissão docente, no âmbito do ensino de Física. A partir da análise dos documentos, foi possível identificar as limitações e contradições em relação ao atendimento educacional especializado e ao ensino-aprendizagem em Física.pt
dc.format.extent61-74-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPhysics educationen
dc.subjectSpecialized educational serviceen
dc.subjectSpecial educationen
dc.subjectLIBRASen
dc.subjectDeafen
dc.subjectEnsino de físicapt
dc.subjectAtendimento educacional especializadopt
dc.subjectEducação especialpt
dc.subjectLIBRASpt
dc.subjectSurdopt
dc.titleO atendimento educacional especializado e o ensino de física para pessoas surdas: uma abordagem qualitativapt
dc.title.alternativeSpecialized educational service and Physics education for deaf people: a qualitative analysisen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira, Ilha Solteira, Av. Brasil, 56, Centro, CEP 15385-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira, Ilha Solteira, Av. Brasil, 56, Centro, CEP 15385-000, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.5752/P.2316-9451.2013v2n1p61-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2316-9451-2013-02-01-61-74.pdf-
dc.relation.ispartofAbakós-
dc.identifier.lattes3417921730250572-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.