You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135268
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAndreo, Joao Ricardo-
dc.contributor.authorMorgado, Eduardo Martins-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:26Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:17Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:26Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:17Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.usc.br/biblioteca/mimesis/mimesis_v34_n1_2013.htm-
dc.identifier.citationMímesis, v. 34, n. 1, p. 45-62, 2013.-
dc.identifier.issn0101-4617-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135268-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135268-
dc.description.abstractLearning to program or master a programming language is not an easy task, and the base of process should by study Logic Programming, beginning to learning through the development of pseudocodes, algorithms and flowcharts, for, techniques that facilitate the construction and understanding of what you want to accomplish, to that is subsequently developed or elaborated a program. Reflecting on the learning of Logic Programming, this article presents information about software SCRATCH in relation to logic (pseudocodes), and how it provides support to the understanding of student learning in this course.en
dc.description.abstractAprender a programar ou dominar uma linguagem de programação não é uma tarefa fácil, e a base desse processo deve iniciar pelo estudo da Lógica de Programação, principiando-se o aprendizado, através da elaboração de pseudocódigos, algoritmos e fluxogramas, isto é, técnicas que facilitam a construção e o entendimento do que se deseja realizar, para que, posteriormente, seja desenvolvido ou elaborado um programa. Refletindo sobre o aprendizado da Lógica de Programação, este artigo apresenta informações sobre o software SCRATCH em relação à lógica de programação (pseudocódigo) e, de como este fornece apoio à compreensão do discente no aprendizado desta disciplina.pt
dc.format.extent45-62-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectLógicapt
dc.subjectProgramaçãopt
dc.subjectSCRATCHpt
dc.subjectAprendizadopt
dc.titleUm estudo sobre a utilização do software SCRATCH como ferramenta de apoio ao ensino da disciplina de lógica de programaçãopt
dc.title.alternativeA study on the use of scratch software as an aid tool for teaching in the discipline of programming logicsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionETEC Rodrigues de Abreu-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Computação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. End Luiz Edmundo Coube, campus universitario, Campus Universitário, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Computação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. End Luiz Edmundo Coube, campus universitario, Campus Universitário, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofMímesis-
dc.identifier.lattes4979344841683251-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.